آخرین اخبارافغانستانسیاست

نخستین نشست شورای امنیت ملی پس از تحلیف:

اقدامات و آمادگی‌ها در برابر کرونا افزایش یابد/ نوروز تجلیل نشود

نخستین جلسه شورای امنیت ملی کشور پس از بجا آوردن تحلیف، به ریاست رییس جمهور اشرف غنی و با موضوع بیماری کرونا و اوضاع امنیتی کشور در ارگ، برگزار شد.

نخستین جلسه شورای امنیت ملی کشور پس از بجا آوردن تحلیف، به ریاست رییس جمهور اشرف غنی و با موضوع بیماری کرونا و اوضاع امنیتی کشور در ارگ، برگزار شد.
به نقل از ارگ، در این جلسه ضمن بررسی وضعیت عمومی امنیتی کشور، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا نیز بررسی گردید. وزیر صحت عامه کشور آخرین معلومات را در رابطه به شیوع ویروس کرونا در کشور، سطح آمادگی ها در مرکز و ولایات و همچنان سطح هماهنگی میان ادارات، به نشست ارائه کرد.
رییس جمهور غنی از ادارات مربوطه خواست تا در رابطه به شیوع ویروس کرونا سطح آگاهی دهی را افزایش دهند و تمامی تدابیر احتیاطی اتخاذ گردد.
وی افزود که آمادگی‌ها و ایجاد ظرفیت در شفاخانه مهم است و در این رابطه باید اقدام صورت گیرد.
رییس جمهور غنی به وزارت صحت عامه دستور داد تا ارائه خدمات صحی در بنادر کشور تقویت گردد و تدابیر لازم برای تشخیص ویروس کرونا در مرزها به خصوص در مرز با ایران، اتخاذ گردد. وی همچنان تاکید کرد که تجهیزات معاینه و تشخیص این ویروس افزایش یابد.
آقای غنی تاکید کرد که به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تجمعات جلوگیری گردد و در رابطه به تعطیلی مکاتب با وزارت معارف کشور مشوره صورت گیرد. همچنان از برگزاری جشن نوروز خودداری شود.
در این جلسه همچنان وضعیت عمومی امنیتی کشور و آمادگی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در مقابل تهدیدات احتمالی بررسی شد و هدایات لازم در مورد، صادر گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا