آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

خلیلزاد:

اقدام برای کاهش خشونت مسئولیت اخلاقی طرف‌های جنگ است

زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان گفته است که اقدام برای کاهش خشونت مسئولیت اخلاقی تمام طرف‌های جنگ است.

زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان گفته است که اقدام برای کاهش خشونت مسئولیت اخلاقی تمام طرف‌های جنگ است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای خلیلزاد این اظهارات را در حالی مطرح کرده که گروه طالبان درخواست او را برای به زمین گذاشتن سلاح رد کرده است.
خلیلزاد روز (شنبه، ۱۴ ثور) در صفحه‌ رسمی توییتر خود نوشته است که نیروهای امریکایی حاضر است برای کاهش خشونت در افغانستان اسلحه‌ ‌شان را به زمین بگذارند.
او گفته است:«گذاشتن سلاح به زمین از سوی تمام طرف‌ها نتیجه‌ هر روند صلح است. توافق تمام طرف‌ها به هدف کاهش خشونت برای رسیدن به این نتیجه ضروری و مسئولیت اخلاقی است. ما آماده هستیم»
خلیلزاد روز جمعه نیز در یک رشته توئیت اعلام کرده بود که در آغاز ششمین دور گفت‌وگوهایش با نمایندگان طالبان در قطر به این گروه تفهیم کرده است که زمان پذیرفتن صلح، به زمین گذاشتن سلاح و توقف خشونت‌ها در افغانستان فرا رسیده است.
گروه طالبان اما در واکنش به آن اعلام کرد که آقای خلیلزاد نباید به فکر به زمین گذاشتن سلاح طالبان باشد.
این گروه همچنان از خلیلزاد خواسته بود که به امریکا تفهیم کند که از زور کار نگرفته و برای ابقای «اداره‌ کابل» تلفات جانی و زیان مالی بیشتر از این متحمل نشود.
دور تازه‌ای از گفت‌وگوها میان دو طرف روز چهارشنبه هفته‌ گذشته در دوحه آغاز شد. آقای خلیلزاد بامداد روز جمعه (۱۳ ثور) در یک رشته توییت گفته بود که او برای از سرگیری مذاکرات به دوحه رفته و راه‌های برقراری صلح در افغانستان را جست‌وجو می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا