آخرین اخبارجهانسیاست

القاعده: جنگ در تمام جبهه‌ها علیه امریکا ادامه می‌یابد

با آغاز خروج رسمی نیروهای امریکایی از افغانستان، گروه تروریستی القاعده گفته است که جنگ خود را علیه ایالات متحده در تمام جبهه‌ها ادامه می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری دید، به دنبال اعلام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، دو منبع از گروه تروریستی القاعده به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته است که این گروه به جنگ خود علیه امریکایی در تمام جبهات ادامه خواهد داد.
این گروه ترویستی گفته است: جنگ علیه ایالات متحده در تمام جبهه‌ها ادامه می‌یابد مگر این که آن‌ها (امریکایی‌ها) از جهان اسلام خارج شوند.
این گروه همچنان از طالبان به خاطر مبارزه علیه ایالات متحده طی دو دهه گذشته ستایش کرده است.
القاعده در مورد طالبان گفته است: سپاس از افغان‌ها برای محافظت از همرزمان، بسیاری از چنین جبهه‌ها مدت‌هاست با موفقیت در نقاط مختلف جهان اسلام فعالیت می‌کنند.
این گروه تروریستی با بیان این که دیگر به افغانستان نیازی ندارد و در آینده نیز چنین قصدی نخواهد داشت، افزوده است که خروج ایالات متحده از افغانستان شکست واشنگتن در جنگ چند تریلیون دالری بوده که برای ضربه‌زدن به اقتصاد امریکا نقش مهمی بازی کرد.
با این حال هیچ رسانه‌ای، مستقلانه ادعاهای سی‌ان‌ان را تأیید نکرده و تاکید می‌شود که این گروه تروریستی هرگز با رسانه‌های غربی مصاحبه نمی‌کند و معمولاً اعلامیه‌های خود را از طریق ویدیو کلیپ یا کلیپ‌های صوتی منتشر می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا