آخرین اخبارجهانسیاست

القاعده ویدئویی تازه از ایمن الظواهری منتشر کرد

خبرگزاری دید: گروه اطلاعاتی SITE ویدیویی را منتشر کرده که بر اساس آن القاعده در این ویدئو مدعی شده که صدای ایمن الظواهری است.

بربنیاد این گزارش، این ویدیو روز جمعه(۲جدی) منتشر شد. روی این ویدیو تاریخی درج نشده و در متن نیز مطلبی نیامده که اشاره‌ای مستقیم به بازه‌ زمانی ضبط ویدیو داشته باشد.

به نقل از گروه اطلاعاتی سایت (SITE) نوشته شده‌ است که القاعده یک ویدیوی ۳۵ دقیقه‌ای منتشر کرده و ادعا می‌کند که توسط ایمن الظواهری رهبر این گروه روایت شده‌ است.

این در حالی است که مرگ الظواهری پس از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده در سال ۲۰۱۱، بزرگ‌ترین ضربه به این گروه عنوان شده است.

ظواهری سال‌ها مخفی شده بود و به گفته یک مقام ارشد دولت امریکا، عملیات شناسایی و کشتن او در کابل، نتیجه کار «دقیق، صبورانه و مداوم» جامعه ضد تروریزم و ​​اطلاعات ایالات متحده بود.

القاعده جانشینی را معرفی نکرده است؛ اما از نظر کارشناسان، سیف العادل افسر سابق نیروهای ویژه‌ مصری مرموز و کم‌حرف که از اعضای بلندپایه القاعده است، مدعی اصلی رهبری می‌باشد.

ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری وی شود تا ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

طا-لبان در آن زمان، حمله‌ هوایی در کابل را تأیید کرده‌ بودند؛ اما گفتند که هیچ نشانه‌ای از کشته‌شدن الظواهری پیدا نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا