آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

امارات در کنار رفتن تیلرسون دست داشت

مشاور ولیعهد امارات متحده عربی در توییتی به برکناری وزیر خارجه امریکا از سوی رییس جمهوری این کشور واکنش نشان داد و نوشت که تاریخ این لحظه را که کشوری چون امارات در برکناری وزیر خارجه کشوری بزرگ تاثیرگذاشته، فراموش نخواهد کرد.
به نقل از خبرگزاری فارس، مشاور ولیعهد امارات متحده عربی به دست داشتن کشورش در برکناری «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه امریکا اعتراف کرد.
«عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی در دانشگاه «امارات متحده عربی» و مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات در واکنش به عزل تیلرسون، در صفحه توییتر خود نوشت:« تاریخ به یاد خواهد داشت که کشور خلیجی در بیرون انداختن وزیر خارجه کشوری بزرگ نقش داشته؛ این مشتی از خروار است».
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا روز سه شنبه (۱۳مارچ) در توییتی نوشت که رکس تیلرسون از سمت خود برکنار شده و به جای او،‌ «مایک پومپئو»، رییس سیا از این پس به عنوان وزیر خارجه مشغول می‌شود.
ترامپ در مورد چرایی برکناری تیلرسون نوشت که با او در مسئله توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظر داشته است.
او همچنین گفت که بارها قصد داشته برجام را برهم بزند، ولی وزیر خارجه امریکا مخالف این کار وی بوده و خواهان حفظ این توافق بوده است.
رکس تیلرسون در واکنش به اقدام ترامپ در برکناری خود گفت که رییس جمهور امریکا بعد از ظهر روز برکناری (سه‌شنبه) با وی تماس گرفته و خبر برکناری‌اش را اعلام کرده است.
توییت مشاور ولیعهد امارات در تمسخر به برکناری وزیرخارجه امریکا در حالی منتشر می‌شود که او در تاریخ ششم ماه مارچ در توییتی از احتمال برکناری او در روزهای آینده خبر داده و افزوده بود که ما از این بابت اصلاً ناراحت نمی‌شویم.
ادعای این مقام اماراتی به دست داشتن در برکناری تیلرسون در حالی مطرح می‌شود که «بی بی سی» سه شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود، به ایمیل‌هایی دسترسی پیدا کرده است که حکایت از آن دارد «الیوت برویدی»، یک بازرگان وابسته به امارات و از حامیان مالی کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا در دیدار با وی، تیلرسون را «ضعیف» و «برج ژله‌ای» خوانده و برکناری وی را خواستار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا