آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستگزارش

شورای علمای شیعه:

امارت اسلامی باید امنیت شیعیان را تامین کند/ توطئه علیه افغانستان جریان دارد

رسول شهزاد – کابل

خبرگزاری دید: شورای علمای شیعه افغانستان در مراسم تجلیل از هفته اخوت و میلاد پیامبر اسلام گفت که امارت اسلامی باید توطئه علیه مردم را خنثی و امنیت شیعیان را تامین کند.

سید حسین عالمی بلخابی رییس دارالانشای شورای علمای شیعه افغانستان روز پنجشنبه(۲۱ میزان) گفت که امارت اسلامی باید در امر به معروف با مردم رفتار نیک داشته باشد و مردم را از دین رو گردان نسازد.

آقای عالمی افزود که تمام مشکلات از قبیل فقر، بیکاری و تحریم‌های اقتصادی از پیامدهای جنگ فکری است که کشورهای غربی علیه افغانستان به راه انداخته‌اند.

شجاع حسین محسنی منشی کمیسیون هماهنگی مراسم دینی گفت که غرب کابل یکی از جاهایی است که به اندازه یک ولایت بودجه کار دارد که امارت اسلامی باید توجه خاصی به آن داشته باشد.

آقای محسنی افزود که غرب کابل با این میزان جمعیت نیازمند توجه جدی امارت اسلامی است تا بتوانیم از وقوع حملات دیگر در آینده جلوگیری کنیم. ما از امارت اسلامی تقاضا داریم تا امنیت تمام مراکز آموزشی و تمام تجمعات مردمی را تامین کند.

وی افزود که ما در آینده یک سروی کلی از نهادهای آموزشی تهیه و در اختیار امارت اسلامی قرار می‌دهیم تا بیشتر از گذشته هماهنگ باشیم و امنیت این مراکز را تامین کنیم.

آقای محسنی افزود، کمک‌های امارت به خانواده شهدا رسیده و مردم توقع دارند که به خانواده زخمی‌ها نیز کمک کنند چون خیلی از این زخمیان توان مالی برای تداوی شان را ندارند.

از سویی هم، مولوی محمد ابراهیم بارکزی منشی شورای علمای کابل گفت که حمله بر مرکز آموزشی کاج نشان دهنده ناتوانی و ذلت دشمنان مردم است.

آقای بارکزی افزود که امارت اسلامی در جنگ بر امریکا غالب شد و حالا این کشور و سایر قدرت‌های جهانی جنگ فکری را علیه افغانستان آغاز کرده و مردم باید هوشیارانه عمل کنند.

وی همچنان گفت که استقلال افغانستان با قربانی‌هایی که به جان شان بمب بستن و امریکایی ها را هدف قرار دادند به دست آمده است.

بارکزی گفت: امارت اسلامی باید زمینه اخوت و برادری را میان تمام اقوام افغانستان فراهم کند، مذاهب نباید باعث تفرقه و جدایی مسلمانان شود همه مسلمانان در محور اسلام جمع هستند.

عبدالله افضلی رییس کمیسیون حوزه‌های علمیه شورای علمای شیعه افغانستان گفت: آموختن علم در هر شرایط فرض است و ما در افغانستان با توطئه بزرگی مواجه هستیم، جنگ و واگرایی که در بین ملت بوده است همه زیر بنا ها را تخریب کرده ولی همه چیز قابل ترمیم است، آنچه جبران ناپذیر است و نمی‌شود به آسانی آن را ترمیم کرد از بین رفتن نسل تحصیل کرده و متخصص است.

در همین حال، شیخ امین‌الله وقار رییس ۴۹۵ استخبارات امارت اسلامی گفت که ما به جهان نشان دادیم که یک ملت هستیم و در برابر هیچ قدرت تسلیم نشدیم و سر پایین نکردیم.

آقای وقار افزود که در کورس کاج نزدیک به ۵۶ تن که همه دانش‌آموزان بودند کشته شدند، امارت اسلامی این حمله را محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید.

وی خطاب به شیعیان افغانستان گفت که امارت خادم شما است و شما هرگز امارت را بیگانه فکر نکنید زیرا امارت در خدمت شما بوده و است. نیروهای امارت اسلامی با جان خود که حملات انتحاری را انجام می‌داد امنیت عاشورای حسینی را تامین می‌کرد تا شیعیان بتوانند مراسم عزاداری شان را سپری کنند.

وقار افزود، کمپاینی که در کشورهای دیگر برای متوقف شدن نسل کشی هزاره‌ها راه اندازی شده بود در واقع پلان دشمنان افغانستان است و متاسفانه یک عده ناسنجیده در کابل، هرات، مزار و بامیان صدای این دشمنان شدند. هیچ کسی هزاره‌ها را نسل کشی نمی‌کند.

رییس ۴۹۵ استخبارات امارت اسلامی افزود که رسانه‌های خارجی لانه‌های فساد هست که به خاطر تخریب افغانستان راه‌اندازی شده است و کشورهای همسایه افغانستان در فرار مغز ها و نسل تحصیل کرده از افغانستان به ما خیانت کردند و نیروهای متخصص افغانستان را از کشور خارج کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا