آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

امارت اسلامی مشکلات سکتور خصوصی را حل کند/ مردم از تولیدات داخلی حمایت کنند

رسول شهزاد- کابل

خبرگزاری دید: همزمان با افزایش بهای مواد خوراکی در کشور مسئولان یک شرکت خصوصی که در عرصه مواد غذایی فعالیت دارد می‌گویند که مردم باید از تولیدات داخلی حمایت کنند و امارت اسلامی از واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود جلوگیری کند.

شرکت خصوصی اسد وصال با حضور مقامات امارت اسلامی امروز سه شنبه ( ۱۹ میزان) در کابل افتتاح شد.

سید احمد احمدی رییس این شرکت گفت که در این شرکت ۷.۷ میلیون دالر امریکایی سرمایه‌گذاری شده و روزانه ظرفیت تولید ۲۰ هزار کارتن لبنیات را دارد.

آقای احمدی افزود که این شرکت ۲۰۲ فارم گاوداری را در ۲۰ ولایت کشور ایجاد کرده است که شیر آن به شرکت انتقال یافته و طبق معیارهای جهانی پروسس شده و به بازار عرضه می‌شود.

وی همچنان از امارت اسلامی خواست تا مشکل مکان سکتور خصوصی را حل کرده و برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران زمین توزیع کند.

رییس این شرکت همچنان گفت که امارت اسلامی باید از واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود جلوگیری کند تا مردم بتوانند از محصولات داخلی استفاده و حمایت کنند.

از سویی هم، عبدالجبار صافی رییس اتحادیه صنعت‌کاران گفت: مشکل بیکاری و فقر مردم با رشد صنعت و سرمایه‌گذاری حل می‌شود و شهروندان باید از تولیدات داخلی استفاده و حمایت کنند.

آقای صافی افزود که در حکومت پیشین سالانه بیش از ۷ میلیارد دالر واردات داشتیم و حالا از امارت اسلامی می‌خواهیم که با تامین امنیت فساد اداری را به صفر برساند تا افغان‌ها آماده سرمایه‌گذاری شوند و صادارات کشور افزایش یابد.

مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی گفت که امارت اسلامی متعهد به حمایت از تولید کنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران است.

این شرکت خصوصی در حالی به فعالیت آغاز کرده است که بعد از سقوط نظام جمهوری و حاکمیت دوباره طا-لبان در افغانستان بسیاری از شرکت‌های خصوصی داخلی و بین‌المللی فعالیت‌شان را متوقف و تعطیل کردند.

گفتنی است که در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ شرکت تولیدی در داخل افغانستان فعال است

بر اساس آمارهای ارایه شده، تولیدات کارخانه‌های داخلی در تولید آب معدنی، نوشیدنی‌ها، صنایع پلاستیک و برخی اقلام ساختمانی به حدی رسیده که این کشور را از واردات اجناس مشابه خارجی بی‌نیاز کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا