آخرین اخبارافغانستانسیاست

امارت اسلامی ملت سازی کند/ بحران اقتصادی مردم را زمین‌گیر کرده

خبرگزاری دید: سید جواد حسینی رییس حزب عدالت و توسعه می‌گوید که امارت اسلامی باید روی ملت سازی کار کند و یک هویت واحد ملی در کشور شکل بگیرد. وی همچنان گفت که بحران اقتصادی مردم را زمین‌گیر کرده است.


حزب عدالت و توسعه به مناسبت سالروز ترور عبدالعلی مزاری اعلام کرد که آرمان شهدای افغانستان استقلال و رهایی از دخالت کشورهای خارجی بود.
سید جواد حسینی رهبر حزب عدالت و توسعه گفت که ما در حد مقدور با توجه به شرایط موجود از تمام شهدای افغانستان یادبود می‌کنیم زیرا امروز مردم هرچی دارد از جان فشانی قهرمانان است.
وی افزود که چهار دهه در افغانستان جنگ تحمیلی جریان داشت که تمام جنبه‌های زندگی مردم را دگرگون کرد ولی مردم افغانستان در برابر تهاجم و اشغال مقاومت کردند که امروز هیچ نیروی خارجی در کشور وجود ندارد.
سید جواد حسینی گفت: ملت افغانستان در این سال‌ها قربانی شدند و امروز با انواع چالش‌های بزرگی اقتصادی دست و پنچه نرم می‌کنند.
وی گفت که رهبران گذشته همواره بر یک چیز اتفاق نظر داشتند و آن استقلال افغانستان بود تا مردم از دخالت و احتیاج به کشورهای خارجی رهایی یابد.
رهبر حزب عدالت و توسعه گفت که درد و رنج مردم در شرایط کنونی بسیار تاسف بار است و امروزه مردم به نحوی در جهنم زندگی می‌کنند و باید به این زندگی جهنمی پایان داده شود.
وی از امارت اسلامی خواست که روی ملت سازی و ساختن یک هویت ملی واحد برای مردم کار کند تا تمام اقوام این سرزمین خود را در قالب یک هویت بیبنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا