آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

امتحان رقابتی آمریت‌های حوزه پولیس کابل آغاز شد

وزارت امور داخله کشور آغاز آوردن اصلاحات را با اخذ امتحان رقابتی از ۴۰۰ نفر برای پست‎های آمریت‎ها و معاونیت‎های اداری حوزه‎های پولیس شهر کابل آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، ویس احمد برمک وزیر داخله در آغاز مراسم این امتحان گفت:« بخاطر آوردن اصلاحات در وزارت داخله این امتحان راه‌اندازی شده و این روند در ولایات دیگر نیز ادامه می‌یابد.»
آقای برمک می‎گوید افرادی‎که در این امتحان کامیاب می‎شوند برای آنان سه ماه فرصت داده می‎شود تا در بخش تامین امنیت توانایی‎های‌شان را ثابت کنند.
او افزود:« برنامه امروز ما جز اصلاحات اساسی است که ما همیشه در مورد آن صحبت کردیم؛ یعنی تئوری نبود عملاً از رهبری حوزه‎های شهر کابل کار خود را آغاز کردیم و برای کسانی‌که کامیاب می‎شوند سه ماه وقت داده می‎شود در سه ماه خود را ثابت بسازند که واقعاً کارکن هستند.»
آقای برمک بیان داشت که روند اصلاحات در وزارت داخله از هر نوع مداخله و فساد پاک و شفاف است.
به اساس معلومات وزارت داخله، امتحان به خاطر بست آمرین و معاونین اداری حوزه‎ها در دو مرحله یعنی تحریری و تقرری گرفته می‎شود.
در این امتحان که از ۴۰۰ تن متقاضی گرفته می‎شود، برای آمرین و برخی کارمندان برحال حوزه‎ها نیز چانس داده شده تا در این امتحان شرکت نمایند و از میان ۴۰۰ اشتراک کننده، تنها ۳۶ تن آنان برنده اعلام خواهند شد.
این در حالیست که رییس جمهور غنی در نشست پروسه کابل، وزارت داخله کشور را قلب فساد حکومت دانسته بود.
رییس جمهور غنی همچنان تعهد کرده‎است که پس از این، مقرری‎ها در وزارت داخله به اساس واسطه انجام نخواهد شد و هر شخص به اساس توانایی و ظرفیت تعیین خواهد شد.
فرید متقی آگاه سیاسی در صحبت با خبرگزاری دید، خاطر نشان‏ می‌‏سازد که ضعف استخباراتی سبب شده است که تروریستان در انجام حملات انتحاری موفق شوند.
در عین حال شماری از اشتراک کننده‎های این امتحان می‎گویند، روند امتحان باید به گونه شفاف انجام شود تا حق به حقدار برسد.
این امتحان از سوی وزرت داخله پس از حمله‏‌های مرگبار در شهر کابل، به منظور بهبود امنیت گرفته می‏شود.
در همین حال، اشرف غنی به تازه‏گی طی فرمانی ۱۶۴ جنرال را به بازنشستگی سوق داده است که با واکنش‏‌های گوناگون مواجه است و عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی، این اقدام ارگ را کمک به طالب و داعش عنوان کرده است.
با این همه، به باورآگاهان سیاسی و نظامی کشور، حکومت با طرح این گونه برنامه‌ها به دنبال عوام‌فریبی است.
اختر سهیل_ خبرگزار دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا