آخرین اخباراجتماعافغانستان

امتحان کانکور در فاریاب برگزار شد

بیش از ۵ هزار تن از فارغین لیسه‌های مرکز و ولسوالی‌های ولایت فاریاب، برای راه‌یافتن در موسسات تحصیلی کشور در پروسه‌ کانکور شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاردید، احمد جاوید رسولی، رییس هییت اعزامی اخذ امتحان کانکور در فاریاب می‌گوید که امسال در حدود ۵۲۸۰ تن از فارغین لیسه‌های شهر میمنه و ولسوالی‌های فاریاب، که ۲۴۰۶ تن از آنها را دختران تشکیل می‌دهند، در آزمون کانکور شرکت کرده‌اند.

رییس هیئت اعزامی وزارت تحصیلات عالی برای اخذ کانکور فاریاب نیز گفت که این امتحان، مطابق قانون امتحانات، کاملاً شفاف و باعملی کردن سیستم بایومیتریک گرفته خواهد شد.

وی همچنان گفت، برای استادان توصیه شده که مقررات اخذ کانکور را رعایت کرده و شاگردان را به شکل درست رهنمایی کنند.

آقای رسولی افزود که در سال جاری در حدود ۳۰۰ هزار تن در سطح کشور برای اشتراک در کانکور ثبت نام کرده‌‌اند که ۶۲ هزار تن آنان به موسسات تحصیلی و موسسات نیمه‌عالی جذب خواهند شد.

خاطره یک‌تن از فارغان صنف ۱۲ و اشتراک‌کننده این آزمون، از شیوه‌ اخذ امتحان کانکور ابراز خشنودی نموده گفت که وى، رشته حقوق در پوهنتون فاریاب را انتخاب کرده است.

از سوی دیگر، قدرت‌الله که از ولسوالی«شرین تگاب» در امتحان کانکور شرکت کرده، گفت که وى رشته اقتصاد در دانشگاه بلخ را انتخاب کرده است.

موصوف افزود که در آینده می‌خواهد یک بانکدار خوب باشد تا از این طریق، بتواند به کشورش افغانستان خدمت نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا