آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

امتناع عربستان از پذیرفتن دانش‌آموزان سوری و یمنی

تصمیم جدید حکومت عربستان سعودی مبنی بر جلوگیری از ادامه آموزش دانش‌آموزان سوری و یمنی در مکاتب دولتی سعودی، دردسر جدیدی برای ریاض ایجاد کرده است.


تصمیم جدید حکومت عربستان سعودی مبنی بر جلوگیری از ادامه آموزش دانش‌آموزان سوری و یمنی در مکاتب دولتی سعودی، دردسر جدیدی برای ریاض ایجاد کرده است.
تصمیم عربستان سعودی مبنی بر جلوگیری از ادامه تحصیل دانش‌آموزان سوری و یمنی در مکاتب دولتی این کشور، در میان فعالان شبکه های اجتماعی وروزنامه های کشورهای عربی جنجال به پا کرد و خشم بسیاری از مردم یمن را برانگیخته است.
وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی بخشنامه ای صادر کرده و در آن از مدیران مکاتب خواسته است دانش‌آموزان سوری و یمنی را که با سرپرست های خود به عنوان مسافر یا با ویزای دولتی وارد عربستان شده اند، در مکاتب ثبت نام نکنند و آن ها را وادار کنند با هزینه های شخصی سرپرستان خود در مکاتب خصوصی و خارجی بین المللی ثبت نام کنند ، آنهم به شرطی که ویزای آن ها دارای اعتبار و تاریخ انقضای آن پایان نیافته باشد.
مخالفت با ثبت نام دو دانش‌آموز دختر یمنی به نام های جنا و جواهر در یکی از مکاتب دولتی عربستان در شهر ساحلی جده خشم هزاران یمنی و مردم کشورهای عربی و فعالان شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر را برانگیخت به ویژه پس از آن که یک راننده تاکسی به نام «هشام الاهدل» در صفحه فیسبوک خود تصاویر دو دخترش را منتشر کرد که پس از اجرایی شدن قانون ممنوعیت ادامه تحصیل در مکاتب، در حال بازگشت از مکتب بودند.

وی تصاویر آن دو را با عنوان «اشک های دخترم قلب مرا شکست» منتشر کرد، در این تصاویر دیده می شود، صورت یکی از دختران وی به نام «جنا»که در موتر پدرش با لباس مخصوص مکاتب عربستان نشسته، به علت محرومیت از تحصیل غرق در اشک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا