آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

تقابل دینی؛

امرالله صالح:دستار و عصای هیچ‌کسی آنتن وصل به خدا نیست/ انصاری: امرالله نوکر و مزدور امریکا «مبهم» است


اظهارات اخیر امرالله صالح در تجلیل از روز جهانی صلح، تقابل شدیدی میان آقای صالح و مولوی مجیب انصاری از هرات به وجود آورده است. امرالله صالح بدون ذکر نام مولوی انصاری را «نیمچه ملا» خوانده و گفته که دستار و عصای هیچ کس آنتن وصل به خدا نیست و مولوی انصاری نیز آقای صالح را «مبهم» و «مزدور» امریکا خوانده است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در یادداشتی گفته است که راه رسیدن به خدا از قلب آدمیان می‌گذرد و دستار و عصای هیچ‌کسی آنتن وصل به خدا نیست. معاون اول ریاست جمهوری این یادداشت را امروز یک‌شنبه(۱۳ میزان) در فیس‌بوکش و در جواب اظهارات مولوی انصاری نشر کرده است.
امرالله صالح این یادداشت را در حالی نشر کرده است که مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجدی در هرات و از چهره‌های جنجالی به تاز‌گی امرالله صالح را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
انصاری صالح را متهم می‌‌کند که «اسلام» را مفهوم «مبهم» خوانده است. صالح در سخنانی، چندی قبل طالبان را به مبهم‌گویی متهم کرده بود. او از جمله گفته بود که گروه طالبان برای هر چیز پسوند اسلامی می‌دهند و فقط مانده است تا آب و هوا را نیز به اسلامی و غیراسلامی تقسیم کنند.
امرالله صالح در این یادداشت خواندن قرآن و فهم آن در انحصار کسی نیست و آن‌هایی که از دین دکان ساخته‌اند بازار شان در حال سقوط است.
معاون اول ریاست جمهوری با بیان این‌که دست‌رسی همگان به «مفسران و عالمان» برجسته در دنیای مجازی «روزگار را به نیمچه‌های وطنی» سخت کرده، گفته است: «نیم‌چه‌ها باید از مرحله ممانعت به مرحله ارشاد سفر کنند ورنه دانش جامعه آن‌ها را ذوب می‌کند.»
صالح تأکید کرده است که دین اسلام دکانی برای شهرت و لیلام تفسیر آن نیست. او از مردم خواسته است که از «قبا‌ها و دستار‌ها» نهراسند و به محتوا توجه کنند. امرالله صالح افزوده است که دیگر نیاز نیست برای دست‌رسی به شرح قرآن از این دره به آن دره رفت، بلکه کافی است به کتاب‌خانه‌ها سر زد و به انترنت دست‌رسی پیدا کرد تا، دریچه‌ای به دنیای همیشه سبز دیانت باز شود.
در آن طرف اما، مولوی انصاری آقای صالح را به توهین به «ابن تیمیه» توهین به اسلام و ستیز با قرآن متهم کرده است.
مولوی انصاری خطاب به امرالله صالح گفت: امرالله تو خود مبهم استی که اسلام را مبهم می‌خوانی، باداران تو مبهم هستند.
او از امرالله صالح خواسته که صف خود را روشن کند که مسلمان است یا نیست، اگر مسلمان است باید یاد بگیرد ولی توضیح نداده که اگر مسلمان نبود چه کار خواهد کرد.
با این حال، مولوی انصاری از چهره‌های جنجالی و تند رو است که اظهارات او در خصوص اهل تشیع و نصب بیلبوردهایی علیه زنان پیش از این هم خبرساز شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا