آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

امرالله صالح: خواسته سیاسی طالبان مبهم است

معاون اول ریاست جمهور می‌گوید که خواسته سیاسی گروه طالبان مبهم است؛ زیرا اگر آنان چیزی برای ارائه کردن می‌داشتند، تاکنون رونمایی می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری امروز چهارشنبه( ۸ دلو) در صفحه فیسبوکش نوشته‌است که جنگ طالبان تنها علیه دولت نه؛ بلکه علیه هر کس و هر چیزی است که طالب نیست.
او افزوده‌ است که این روش و خصلت گروه‌های بی‌جذبه و بی‌روایت است که دنیا را سیاه و سفید می‌بینند. این روش زوال مطلق سیاسی طالب را نشان می‌دهد.
صالح گفته‌ است این‌ که طالبان هنوز وسیله اساسی‌اش خشونت و کشتار است، هویداست. آنچه مبهم است، مانیفست و خواست سیاسی این گروه است.
معاون رییس جمهور گفته‌ است که «اگر چیزی در چانته آنها وجود می‌داشت، برملا می‌شد که نیست. کشتار و ویرانی برای تحکیم و استقرار منافع پاکستان پایدار نیست. هر روز روزنامه‌های معتبر پاکستان در دفاع از طالبان سرمقاله می‌نویسند و سؤال بسیار ساده این است که چرا؟»
پیش از این نیز برخی مقامات ارشد حکومت افغانستان، طالبان را متهم کرده بودند که علاقه‌ای به ادامه مذاکرات و بحث روی موضوعات مفید ندارند.
تعدادی از نمایندگان مجلس هم گفته‌اند که طالبان علاقه‌ای به مذاکرات صلح با دولت افغانستان ندارند.
نادر نادری سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان روز گذشته گفت که از ۹ روز به این سو، مذاکرات صلح بین‌الافغانی انجام نشده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا