آخرین اخبارایرانجهانخبر های مهمسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت قدس:

امروز امریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی دچار شکست‌های پی در پی شده است

خبرگزاری دید: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در سخنانی به مناسبت روز قدس گفت که امروز امریکا به عنوان حامی اسراییل در میدان سیاسی دچار شکست‌های پی در پی شده است. او از شکست و فرار امریکا در افغانستان نیز مشخصاً یاد کرد.


به نقل از تسنیم، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران امروز جمعه(۹ثور) در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس با برشمردن نشانه‌های بسیار امیدبخش از پیشِ رو بودن آینده‌ای متفاوت به نفع مردم فلسطین از جمله گسترش میدانِ مقاومت به کل فلسطین و در مقابل، ضعیف شدن رژیم اشغالگر و حامی اصلی آن یعنی امریکا، حوادث سال‌های اخیر فلسطین را به معنای ابطال همه طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی دانست.
رهبر ایران افزود: شکست‌های پیاپیِ مهمترین حامی رژیم صهیونیستی یعنی امریکا در جنگ افغانستان، در سیاست فشار حداکثری بر ایران اسلامی، در برابر قدرت‌های آسیا، در کنترول اقتصادی جهان و در مدیریت داخلی خود و همچنین پدیده شکاف عمیق در حاکمیت امریکایی نشانه آینده متفاوت در جهان است.
آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دست و پا زدن رژیم صهیونیستی در انبوه مشکلات سیاسی و نظامی، افزود: جلاد و مجرم قبلی که در رأس رژیم بود، در پی حماسه‌ سیف‌القدس به زباله‌دان پیوست و جانشینان امروز او هم هر ساعت در انتظار تیغ برنده حماسه‌ای دیگرند.
رهبر ایران با اشاره به استمرار انواع جنایات رژیم صهیونیستی با وجود از نفس افتادن آن، افزود: دروغگویان مدعی حقوق بشر در اروپا و امریکا که در قضیه اوکراین آن غوغا را به راه انداختند، در برابر این همه جنایت در فلسطین مهر سکوت بر لب زده‌اند و از مظلوم دفاع نمی‌کنند بلکه به گرگ خونخوار کمک هم می‌کنند.
آیت‌الله خامنه‌ای درس بزرگ از این رفتار مزوّرانه قدرت‌های نژادپرست غربی را پرهیز از هر گونه تکیه کردن به آنها دانست و تأکید کرد: تنها با نیروی مقاومت که برگرفته از تعلیم قرآن کریم و احکام اسلام عزیز است، می‌توان مسائل دنیای اسلام و در رأس آن مسئله فلسطین را حل کرد.
گفتنی است که از روز قدس به عنوان نماد مقاومت فلسطینی در برابر اسراییل همه ساله در برخی کشورهای اسلامی تجلیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا