آخرین اخبارجهان

امریکا، کوریای شمالی را تهدید به جنگ کرد


نیکی هیلی، سفیر امریکا در سازمان ملل می‌گوید که اگر کوریای شمالی به رفتار خطرناک خود ادامه دهد، هیچ راهی جز جنگ باقی نمی‌ماند.
هیلی در گفت‌وگو با «سی ان ان» اظهار کرده است که شورای امنیت دیگر هیچ گزینه‌ای برای مقابله با کوریای شمالی ندارد و حالا این پرونده باید به وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) راجع شود.
به نقل از رویترز؛ خانم هیلی گفته است:« هر اقدامی که ممکن بود از سوی شورای امنیت انجام شد و دیگر هیچ تصمیم بازدارنده‌ای در این شورا بر ضد پیونگ یانگ باقی نمانده است.»
وی افزوده است:« این پایان تلاش‌های شورای امنیت بود که متاسفانه نتیجه‌ای نداشت. دیگر با دیپلوماسی نمی‌توان با پیونگ یانگ مقابله کرد. جمیز متیس[وزیر دفاع امریکا] خوشحال می‌شود که این پرونده در اختیارش قرار گیرد.»
نماینده امریکا در سازمان ملل همچنان تاکید کرد:« هیچ‌کس خواهان آغاز جنگ نیست و این سخت‌ترین گزینه برای ایالات متحده است. اما اگر کوریای شمالی به رفتار خطرناک خود ادامه دهد، هیچ راهی جز جنگ باقی نمی‌ماند و در این صورت، این کشور باید بداند که نابود خواهد شد و این تصور جالبی برای هیچ دولتی نیست.»
امریکا پیش از این هم گفته بود که تمام گزینه‌های موجود را امتحان کرده و جنگ با کوریای شمالی نیز از محتمل‌ترین گزینه‌هایی است که روی میز ترامپ قرار دارد.
در همین حال، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی می‌گوید:« تا زمانی که تحریم‌ها برعلیه این کشور پایان نیابد و غرب رویه‌ای «مناسب‌تر» را در قبال آنها اتخاذ نکند؛ همچنان باید شاهد «نمایش تکنالوژی پیشرو نظامی» پیونگ یانگ باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا