آخرین اخبارجهان

امریکا؛ افزایش ۵۰ هزار نفری در آمار روزانه کرونا

همزمان با شدت گرفتن مبارزات انتخاباتی دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌ جمهوری ماه نوامبر در امریکا، شمار ابتلای روزانه به ویروس «کووید-۱۹» در این کشور نیز رو به افزایش است.

به نقل از فارس، برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های امریکا به صورت مجموع ۵۶,۶۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.
بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۹۵۷ امریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در امریکا به ۷,۸۳۳,۷۶۳ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۲۱۷,۷۳۸ تن افزایش یافت.
آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های امریکا از جمله نیویارک به «مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.
این در حالی است که روز جمعه قبل دونالد ترامپ رییس ‌جمهور ایالات متحده نیز از مثبت شدن آزمایش ابتلای خود و همسرش به ویروس کووید۱۹ خبر داده و روز شنبه نیز خبر بستری شدن وی در یک بیمارستان نظامی منتشر شد.
وی اما فقط بعد از سه روز آنجا را ترک کرده و به کاخ سفید برگشت. علی‌رغم اینکه هنوز معلوم نیست پزشکان ترامپ را ترخیص کرده یا او سر خود بیمارستان را ترک کرده اما وی به محض بازگشت به کاخ سفید مقابل دوربین‌ها ماسک خود را برداشت.
بعد از آن بود که جولان کرونا در کاخ سفید شروع شده و حداقل ۳۴ نفر از مقامات ارشد دولت امریکا به این بیماری مبتلا شدند.
نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که روز چهارشنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۳۶ میلیون نفر عبور کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا