آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکایی‌ها باید به دستگاه امنیتی ما اعتماد کنند

در واکنش به کشته و زخمی شدن شهروندان کشور در نتیجه حملات هوایی نیرو‏های ناتو، سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان می‏گوید؛ در ۱۶ سال اخیر همواره مردم افغانستان در بخش‏‌های گوناگون کشور در نتیجه حملات هوایی نیرو‏های ناتو کشته و زخمی شده‎اند و در نهایت با معذرت خواهی مقامات ناتو تمام شده است.
وی، امریکا و نیرو‏های ناتو را در برابر حیات مردم افغانستان به بی‌تفاوتی متهم می‏‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس مجمع ملی مردم افغانستان می‏‌گوید، امریکایی‌‏ها به نهاد‏های امنیتی و دفاع کشور اعتماد ندارند و اطلاعات‎شان را شریک نمی‏‌کنند؛ به همین دلیل هیچ گونه هماهنگی میان نیرو‏های ناتو و دستگاه امنیتی و دفاعی افغانستان وجود ندارد.
سید علی‎رضا محمودی، با انتقاد از قربانی شدن مردم افغانستان می‌‏گوید: شهروندان کشور با گذشت هر روز دارند قربانی می‏‌دهند و حکومت باید به مردم پاسخ‎گو باشد.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان همچنان بیان می‏دارد که از تلفات افراد ملکی در اثر حملات هوایی نیرو‏های ناتو باید جلوگیری صورت بگیرد.
این چهره منتقد، به حکومت خاطرنشان می‏سازد که نیرو‏های ایتلاف در حملات هوایی‎شان نشانه‌‏های ملکی را هدف می‏‌گیرند.
به باور این چهره سیاسی و مخالف حکومت، طالبان و دیگر گروه‏‌های هراس‎افکن به خانه‌‏های مسکونی پناه می‏برند و مردم بی دفاع نباید قربانی بدهند.
آقای محمودی، با شاره به عملکرد حکومت در سه سال اخیر می‌‏افزاید که حکومت در تمامی بخش‏‌ها ناکام بوده است و هیچ دستاوردی برای مردم ندارد.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان از گسترش تحرکات طالبان خبر می‌‏دهد و می‏‌گوید: تروریستان به گونه روزافزون از ولسوالی‌‏ها به شهر‏ها نزدیک می‏شوند و زمستان پیش‏رو درگیری‌‏ها تشدید پیدا خواهد کرد.
با این همه، سازمان ملل در تازه‎ترین گزارش‏اش از تلفات افراد ملکی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
قابل ذکر است که چندی پیش در نتیجه حملات هوایی نیرو‏های ناتو در کندز، ده‏‌ها تن از افراد ملکی کشته و زخمی شدند و جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیرو‏های ناتو از مردم افغانستان معذرت خواست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا