آخرین اخبارافغانستانگزارش

نهضت اسلامی:

امریکا آتش جنگ را در افغانستان شعله‌ور می‌کند

رییس حزب نهضت اسلامی، امریکا را به شعله‏ور نگه داشتن جنگ در افغانستان متهم می‏کند و می‏گوید، دستی که در کشتار مردم بی‏گناه فسلطین دخیل است، افغانستان را نیز به آتش جنگ کشیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، حزب نهضت اسلامی افغانستان امروز پنج‌شنبه (۳۰ قوس) کنفرانس یک روزه‌‌ای را تحت عنوان « قدس و کابل آیینه تمام‌نمای یک فاجعه» در شهر کابل برگزار کرده و تصمیم امریکا را مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، به شدت محکوم کرد.
مولوی مختار مفلح رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت:« امریکا که با این تصمیم، خاک مردم فلسطین را به اسراییل بخشیده از جنایت‌ها و کشتار در فلسطین توسط رژیم اسراییل حمایت کرده و بر دوام جنگ در این منطقه اصرار می‌ورزد.»
وی، تصمیم ترامپ را درباره بیت المقدس، تجاوز آشکار بر حقوق مردم فلسطین خوانده بیان داشت که ایالات متحده با این تصمیم تلاش دارد هویت اسلامی شهر بیت‌المقدس را از بین برده و ارزش‌های اسلامی را کم‌رنگ بسازد.
رییس حزب نهضت اسلامی، جنگ و کشتار را در قدس و افغانستان با هم مرتبط دانسته، تاکید کرد که همان‌دستی که در قدس کشتار و جنایت می‌کند، ولایت‌های افغانستان را هم در آتش جنگ فرو نشانده و تلاش دارد آتش جنگ را در این کشور شعله‌ور نگه دارد.
این تشکل سیاسی-دینی با ابراز آن‌که « براساس اسناد موجود، امریکا مخالفین دولت افغانستان را در برخی ولایات عملاً تجهیز وتمویل می کند» تصریح نمود:« امریکا دو طرف جنگ را در افغانستان تمویل نموده و با شعله‌ور نگه داشتن آتش جنگ می‌خواهد به اهداف‌ خود در آسیای میانه دست پیدا کند.»
آقای مفلح از ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان خواست که به جهت همراهی با مردم مظلوم فلسطین دست به دست هم داده و برای ختم جنایات در این منطقه هکاری و تلاش کنند.
حزب نهضت اسلامی در حالی از عملکرد امریکا در افغانستان انتقاد می‏کند که دیگر احزاب و جریان‏های سیاسی همواره کاخ سفید را در امر مبارزه با هراس‌افکنی، متهم به عدم صداقت می‏کنند.
اختر سهیل – خبرگزاری دید- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا