آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

امریکا: آماده همکاری با اسلام‌آباد در جنگ علیه طا-لبان پاکستانی هستیم

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا می‌گوید این کشور آماده است تا در نبرد علیه طا-لبان پاکستانی، با اسلام آباد کمک و همکاری کند.


ند پرایس می‌گوید: «شکست تروریسم هدف مشترک هر دو کشور است». پرایس همچنین از تحریک طا-لبان پاکستان خواست به گروگانگیری در بنو پایان دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان این اظهارات را روز دوشنبه در جریان یک نشست خبری در واشنگتن ابراز کرد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ساعاتی قبل از آن بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در راس هیئتی وارد واشنگتن شد.
نیروهای امنیتی اطراف یک پایگاه نظامی کاملاً محافظت شده را در شهر بنو که مرکز بازجویی را در خود جای داده است، محاصره کرده‌اند. گفته می‌شود حدود ۲۰ جنگجوی تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) شماری از نیروهای امنیتی پاکستان را به گروگان گرفته‌اند.
آقای پرایس گفت از وضعیت جاری در پاکستان آگاه است و می‌داند که شبه‌نظامیان کنترول مرکز ضد تروریزم در بنو را در دست گرفته‌اند. او «از افراد مسئول» خواست که تمام اعمال خشونت‌آمیز را متوقف کنند، گروگان‌ها را آزاد کنند و به تصرف مرکز ضد تروریزم پایان دهند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت کشورش با پاکستان درباره چالش گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان نگرانی‌های مشترک دارد و آماده است در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی در امتداد مرز افغانستان با پاکستان همکاری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا