آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

امریکا از بررسی ادعای ترور خلیلزاد خبر داد

امریکا خبر داده که ادعای طالبان را مبنی بر خنثی کردن حملات انتحاری تروریستی علیه زلمی خلیلزاد، بررسی می‌کند.

امریکا خبر داده که ادعای طالبان را مبنی بر خنثی کردن حملات انتحاری تروریستی علیه زلمی خلیلزاد، بررسی می‌کند.
روزنامه دیلی بیست امریکا به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داده که ایالات متحده هر تهدید علیه امریکایی‌ها را جدی می‌گیرد و مقام‌های امریکایی در این مورد تحقیق می‌کنند.
طالبان به تازگی ویدئویی از دو فرد را با خبرنگاران شریک کرده و ادعا کردند که این افراد برای انجام یک حملهٔ انتحاری توسط گروه داعش استخدام شده بودند که هدف شان از بین بردن زلمی خلیلزاد بود.
سخنگوی وزارت خارجهٔ امریکا گفته که مقامات امریکایی و حکومت افغانستان در مورد ویدئوی نشر شده تحقیق می‌کنند و حکومت ایالات متحده هر گونه تهدید بالقوه علیه پرسونل امریکا را جدی می‌گیرد.
این دو فرد که طالبان ادعا می‌کنند در اسارت آنان قرار دارند، در اعتراف شان ادعا کردند که کارمندان پیشین و کنونی ریاست امنیت ملی افغانستان این حمله را تسهیل می‌کردند.
در این ویدئو،‌ افراد متذکره گفتند که خلیلزاد در آن‌روز آنجا حضور نیافت و آنان پس از ۱۰ روز دوباره به لوگر برگشتند و پس از آن توسط گروه طالبان گرفتار شدند که اسناد امنیت ملی افغانستان نزد شان یافت شد.
آنان همچنان از رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان منحیث یکی از افراد کلیدی در این دسیسه نام بردند.
اما آقای نبیل این اتهامات را رد کرده و ویدئوی نشر شده را جعلی خوانده و در فیسبوکش نوشته که با وجودی‌که هموطنان آگاه از همان اوايل به اين توطئه پى بردند، اما جهت اطمينان بيشتر خاطر هموطنان بايد بگويم كه من به عمق توطئه رسيدم. در مورد اين كه چه كسى، چه‌گونه و از كجا؟ در ساختن اين ویدئوی جعلى نقش داشته‌ است.
او نوشته که من صدایم را در راه حق‌طلبی به مردم و افشاسازی چهره‌های جاسوس، مزدور و اجیر همسایه بیشتر از پیش بلند خواهم نمود و تا رسیدن به عدالت به مردمم، این راه را با جاری شدن خونم سال‌ها پیش برگزیده‌ام.
وزارت دفاع ایالات متحده نیز در مورد واقعی بودن این ویدئو اظهار تردید کرده است.
این وزارت با نشر بیانیه‌ای گفته است که در حال حاضر معلومات استخباراتی معتبری را در اختیار ندارد که بیانگر کار حکومت افغانستان با گروه داعش به هدف تخریب توافق امریکا-طالبان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا