آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا از تی‌تی‌پی خواست خشونت را در پاکستان پایان دهد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا از تحریک طا-لبان پاکستانی خواست به هرگونه خشونت در این کشور نقطه پایان بگذارند.


وزارت خارجهٔ امریکا روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اوضاع پاکستان را از نزدیک زیر نظارت دارد.
این اظهارات وزارت خارجهٔ ایالات متحده یک روز پس از آن بیان شد که حدود ۲۰ تن از جنگجویان تحریک طا-لبان پاکستان روز یکشنبه بر زندانبانان خود در یک مرکز مبارزه با تروریزم غلبه کردند،‌ سلاح شان را گرفته و آنان را گروگان گرفتند. این جنگجویان تحریک طا-لبان پاکستان در همین مرکز به اتهام تروریزم زندانی بودند.
در اعلامیه وزارت خارجه‌ ایالات متحده آمده است: ما از همه کسانی که مسئول این حمله استند، می‌خواهیم تا هر گونه اعمال خشونت‌آمیز را متوقف کنند، افرادی را که به گروگان گرفته شده‌اند‌، آزاد کنند.
وزارت خارجه امریکا در این اعلامیه گفته است که در قسمت چالش‌های مشترک به شمول مبارزه بر ضد گروه‌های تروریستی فعال در پاکستان، افغانستان و سرحد میان دو کشور، پاکستان شریک ایالات متحده است.
بر اساس گزارش‌ها، در جریان درگیری میان جنگجویان تحریک طا-لبان پاکستان و نظامیان پاکستانی، شماری از نیروهای امنیتی پاکستان کشته و زخمی شدند.
وزارت خارجه امریکا بدون ذکر نام تحریک طا-لبان پاکستان، از عاملان حمله بر مرکز مبارزه با تروریزم در منطقهٔ‌ بنو پاکستان خواسته تا به تصرف خود در این مرکز پایان دهند.
گفتنی است که تی‌تی‌پی ماه گذشته آتش‌بس نامحدود را که به میانجی‌گری طالبان افغان با دولت پاکستان صورت گرفته بود، لغو کرد و دستور آغاز حملات در سراسر این کشور را داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا