آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: از مخالفت مسلحانه علیه طا-لبان حمایت نمی‌کنیم

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که این کشور از مخالفت مسلحانه علیه طا-لبان پشتیبانی نمی‌کند.

امریکا
توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان روز گذشته در نشست مجازی که از سوی انستیتیوت صلح ایالات متحده برگزار شده بود، گفت که رویکرد واشنگتن این است که با طا-لبان تعامل کرده و پالیسی آن گروه را اصلاح کند.
وست: از مخالفت مسلحانۀ سازمان یافته بر ضد طا-لبان حمایت نمی‌کنیم و دیگر قدرت‌ها را ترغیب می‌کنیم که چنین اقدام کنند.
وی با اشاره به این‌که مبارزۀ طا-لبان بر ضد شاخۀ خراسان داعش «صادقانه» بوده است، از احتمال افزایش خشونت در افغانستان هشدار داد.
او گفت: نگرانم که با گرم شدن هوا، شاهد افزایش حملات، به شمول احتمال حملات گسترده، باشیم.
در خصوص فرمان اخیر جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در مورد دارایی‌های منجمد شدۀ افغانستان در امریکا، وست گفت که از این فرمان «برداشت عمیقاً اشتباهی» صورت گرفته است.
وست گفت: اساساً، این اقدام در مورد حفاظت از ۳.۵ میلیارد دالر برای مردم افغانستان و به سود مردم افغانستان بود. در مورد ۳.۵ میلیارد دالر باقیمانده محکمه تصمیم می‌گیرد. اما واضح کنم که هیچ تصمیمی از سوی محکمه در این مورد گرفته نشده است.

امریکا
نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور افغانستان همچنان گفت که واشنگتن آرزومند است تا افغانستان کشور صلح‌آمیزی باشد که از آنجا هراس‌افکنان امریکا و متحدان آن را تهدید نکرده و نیز به حقوق همه مردم افغانستان، زنان و مردان، دختران و پسران احترام گذاشته شود.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر بنیاد گزارش‌ها در بهار آینده سال میلادی خشونت‌ها در کشور علیه طا-لبان افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا