آخرین اخباراسلایدشوجهان

امریکا از پیمان جهانی مهاجرت خارج شد

گزارش‎ها حاکی از آن است که ایالات متحده از یک پیمان سازمان ملل متحد در باره بهبود مدیریت وضعیت پناهجویان و مهاجران خارج شده است.
گفته شده که دولت امریکا این تصمیم را به دلیل عدم توافق این پیمان با سیاست‎های آقای ترامپ گرفته است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت امریکا در سازمان ملل متحد روز شنبه خروج امریکا از این پیمان جهانی را اعلام کرد و گفت: ترامپ این تصمیم را به دلیل «ناسازگاری» آن با سیاست‎هایش اتخاذ کرده است.
این مقامات امریکایی با صدور بیانیه‎ای اعلام کردند:«امروز، هیئت نمایندگی امریکا در سازمان ملل به دبیر کل اطلاع داد که امریکا به مشارکت در پیمان جهانی درباره مهاجرت پایان می‎دهد.»
۱۹۳ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتمبر ۲۰۱۶ (سنبله ۹۵) به اتفاق، بیانیه سیاسی غیرالزام‎آوری را موسوم به « بیانیه نیویارک » در خصوص مهاجران و پناهجویان صادر کردند و درباره حفظ حقوق پناهجویان و تضمین دسترسی آن‎ها به آموزش و شغل متعهد شدند.
در بیانیه امریکا اما، آمده است: « بیانیه نیویارک دارای مفادی است که مطابقتی با سیاست‎های مربوط به پناهجویان و مهاجرت در امریکا و سیاست‎های مهاجرتی دولت ترامپ ندارد. در نتیجه، ترامپ تصمیم گرفت به مشارکت در این پیمان با هدف دسترسی به توافق بین‎المللی در سازمان ملل در سال ۲۰۱۸، پایان دهد.»

به تازه‎گی، امریکا به بهانه «سیاست‎های ضد اسرائیلی» سازمان فرهنگی و آموزشی یونسکو مستقر در پاریس از این نهاد خارج شد.
پیش از این نیزامریکا، در زمان « رونالد ریگان » در دهه ۸۰ میلادی، به دلیل آنچه سیاست‎های سازمان یونسکو در رابطه به شوروی سابق خوانده می‎شد، از این سازمان خارج شده بود.
چندی پیش نیز، رییس جمهور ترامپ این کشور را از توافق « آب و هوایی پاریس» خارج کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا