آخرین اخبارجهانحقوق بشرزنانسیاست

امریکا: اگر طا-لبان سیاست‌های خود را در مورد زنان تغییر ندهند، فشار تشدید می‌شود

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که اگر طا-لبان اقدامات اخیر علیه زنان و دختران را تغییر ندهند، واشنگتن فشارها بر آنان را افزایش خواهد داد.


به نقل از رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به تازگی در واکنش به تصمیم‌ جدید طا-لبان مبنی بر اجباری شدن پوشش زنان گفته است که اگر آن‌ها سیاست‌های خود را فوراً تغییر ندهند، واشنگتن فشارها بر طا-لبان را افزایش می‌دهد.
پرایس در کنفرانس خبری گفته است: ما به طور مستقیم این موضوع را با طا-لبان مطرح کرده‌ایم. ما ابزارهایی داریم که اگر احساس کنیم این [اقدامات اخیر طا-لبان علیه زنان] لغو نشوند، ما آماده هستیم از آن کار بگیریم.
وی در مورد اقدامات احتمالی و این‌که چگونه طا-لبان سیاست‌های خود را که دستاوردهای ۲۰ سال گذشته را محدود کرده، تغییر دهند، جزییاتی نداد.
پرایس گفت: ما از نزدیک با متحدان و شرکای خود رایزنی کرده‌ایم. اقداماتی وجود دارد که ما برای افزایش فشارها بر طا-لبان از آن استفاده خواهیم کرد تا برخی تصمیم‌های خود را لغو و به وعده‌هایی که داده بودند، عمل کنند.
طا-لبان روز شنبه به زنان در افغانستان دستور داد که صورت خود را در ملاء عام بپوشانند، در غیر آن اولیای آن‌ها مجازات خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا