آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

امریکا باید مسئولیت بازسازی افغانستان را به دوش بگیرد- چین

خبرگزاری دید: وانگ یی وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای ضمن بیان این که خروج شتاب‌زده امریکا از افغانستان مشکلات زیادی را به بار آورده است، گفت که امریکا باید مسئولیت بازسازی افغانستان را به دوش بگیرد.


وزیر امور خارجه چین امروز جمعه(۲۶سنبله) در یک نشست چهارجانبه با وزیران خارجه روسیه، ایران و پاکستان، گفته است که امریکا باید مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد و به این کشور کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه فراهم کند.
در این نشست، وانگ‌یی با اشاره به مشکلات به بار آمده در افغانستان گفته است که ساختار سیاسی جدید در افغانستان هنوز شکل نگرفته است، درگیری‌های قومی و مذهبی جدی است، خطرات درگیرهای محلی زیاد است و مردم با مشکلات رفاهی مواجه‌اند و چشم‌انداز توسعه در این کشور نیز نامشخص است.
با این وصف، به گفته وزیر امور خارجه چین، امریکا باید به تعهدات خود پابند باشد و مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد، فرار از مسئولیت بازسازی افغانستان اشتباه است.
در همین حال، وزیر امور خارجه چین تأکید کرده است که کشورش، روسیه، ایران و پاکستان باید تلاش نمایند تا امریکا را برای بازسازی افغانستان متقاعد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا