آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکا با امتناع از به رسمیت شناختن ما، دروازه دشمنی را باز نگه می‌دارد

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت امور داخله طا-لبان در گفت‌وگو با الجزیره گفته است که امریکا با به رسمیت نشناختن، دروازه دشمنی علیه افغانستان را هم‌چنان باز نگه‌ می‌دارد.

سراج‌الدین حقانی روز شنبه (۲ دلو) در مصاحبه با الجزیره گفته است که اگر حکومت سرپرست طا-لبان به رسمیت شناخته شود، دیگر تهدیدی برای کسی نخواهد بود.
وزیر امور داخله حکومت سرپرست طا-لبان خاطرنشان کرده است: «امریکا با امتناع از به رسمیت شناختن طا-لبان، دروازه‌های دشمنی علیه مردم افغانستان را کاملاً باز نگه می‌دارد».
حقانی به گونه تلویحی تصریح کرده است که امریکا با این کار، دروازه خشونت و تهدید علیه خود را هم‌چنان باز نگه می‌دارد.
او همچنان گفته است که هیچ سازمان و یا گروه تروریستی در خاک افغانستان حضور ندارد.
حقانی تصریح کرده است که طا-لبان به توافقنامه دوحه با امریکا پابندی دارند.
او افزوده است: «آن‌ها از ما خواستند مطمئن شویم که از خاک افغانستان برای حمله به دیگران استفاده نمی‌شود و ما موافقت کردیم و به این تعهد پا‌بند بوده‌ایم».
با این حال، به گفته او امریکا نیز باید به تعهدات خود براساس این توافقنامه عمل کند.
او به الجزیره گفته است: «از به رسمیت شناختن ما خودداری می‌کنند، در حالی که به صورت غیررسمی با ما برخورد کرده و مانع از تعامل جامعه بین‌المللی با ما می‌شوند و این غیر قابل ‌قبول است».
حقانی در مورد بازگشت نیروهای امنیتی سابق به صفوف طا-لبان نیز سخن گفته است. او می‌گوید که نیروهای امنیتی پیشین نظر به تقوا و درایت در مسایل امنیتی دوباره جذب خواهند شد.
از سوی دیگر، او در مورد کسانی که در صفوف طا-لبان دست به فساد و کارهای غیرقانونی می‌زنند، گفته است که این افراد به دستور رهبر طا-لبان به نهادهای عدلی و قضایی سپرده می‌شوند.
حقانی اما می‌گوید که در حال حاضر شمار این افراد در صفوف طا-لبان کم است.
گفتنی است که امریکا برای دست‌گیری سراج‌الدین حقانی جایزه یک میلیون دالری تعیین کرده است و وی هنوز در لیست تحت تعقیب پولیس فدرال امریکا قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا