آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: بخشی از پول‌های مسدودشده افغانستان به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتمبر اهدا می‌شود

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که بخشی از پول‌های مسدودشده افغانستان ممکن به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر اعطا شود. وی می‌افزاید که هر وقت مکاتب به روی دختران باز شد، امریکا معاش تمام معلمان را پرداخت می‌کند.

توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان به تازگی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی پشتو گفته است که دولت ایالات متحده می‌خواهد بخشی از پول مسدودشده در اسرع وقت برای کمک به بهبود وضعیت بشردوستانه در افغانستان آزاد شود.
وی تاکید کرده است که این پول در اختیار امارت اسلامی قرار نخواهد گرفت.
وست با اشاره به ذخایر ارزی افغانستان که گفته می‌شود بخشی از آن توسط امریکا مسدود شده است، افزوده که پول افغانستان از سوی ایالات متحده مسدود نشده، بلکه توسط بانک‌ها مسدود شده است.
توماس وست در ادامه بیان داشته که هیچ جدول زمانی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی وجود ندارد و عادی سازی روابط با کابل به اقدامات آن‌ها بستگی دارد.
تحصیل زنان یکی از موضوعاتی است که ایالات متحده و جامعه جهانی بر آن نظارت دارند و خواستار بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها هستند.
وست گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم که از طریق دیپلماسی با طا-لبان گفت‌وگوهای سازنده داشته باشیم و به این کار ادامه خواهیم داد، اما نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که در این گفت‌وگوها پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.
به گفته وی، گفت‌وگوها درباره به رسمیت شناختن طا-لبان ادامه دارد، اما نه فقط با ایالات متحده، بلکه با پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای منطقه و سازمان‌هایی که در ۲۰ سال گذشته کمک‌های قابل توجهی ارایه کرده‌اند.
وی افزوده است: ما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.
وی معتقد است که احترام به حقوق بشر، آزادی زنان و آموزش زنان پیش‌شرط‌هایی است که ایالات متحده تعیین کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا