آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا برای بازنگری سالگرد خروج از افغانستان آمادگی می‌گیرد

خبرگزاری دید: یک سال پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان و عقب‌گرد دستاوردهای ۲۰ سال گذشته، دولت بایدن شروع به برنامه‌ریزی برای چگونگی مدیریت سالگرد خروج آشفته‌اش از افغانستان کرده تا از اشتباهات بیشتر جلوگیری کند.

امریکا برای بازنگری سالگرد خروج از افغانستان آمادگی می‌گیرد

به نقل از ان‌بی‌سی، ۶ مقام دولت بایدن گفته‌اند که دولت به تازگی به بحث در مورد چگونگی مدیریت سالگرد خروج امریکا از افغانستان در ماه آینده آغاز کرده تا از اشتباهاتی که ممکن بر مشکلات سیاسی جو بایدن بیفزاید، جلوگیری کند.
به گفته مقامات، شورای امنیت ملی امریکا طی چند هفته گذشته با وزارت دفاع و وزارت امور خارجه و مقامات اطلاعاتی تماس گرفته تا وضعیت بررسی‌های داخلی شان را در مورد خروج بازبینی کنند، زیرا مشاوران بایدن در حال آماده شدن و توجه مجدد به تلاشی است که به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت و جایگاه بایدن را نزد امریکایی‌ها متزلزل کرد.
به گفته این مقامات، بازنگری همه‌جانبه خروج که کاخ سفید نزدیک به یک سال پیش قول داده بود انجام دهد، هنوز کامل نشده است.
این مقامات گفتند که بررسی‌های پنتاگون و وزارت خارجه ادامه دارد. آن‌ها همچنین گفتند که کاخ سفید هنوز تصمیمی نگرفته که چه چیزی ممکن علنی شود یا به کانگرس تحویل داده شود.
سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفته است: ما می‌دانیم که ماه آینده فرصت مناسبی به ما می‌دهد تا به خدمات و فداکاری کسانی که از دست دادیم احترام بگذاریم و همچنین تعداد زیادی از افرادی را که نجات داده ایم، شناسایی کنیم. ما همچنین بر این موضوع تمرکز کرده‌ایم که اکنون که جنگ به پایان رسیده است، روی پایگاه استراتژیک قوی‌تری قرار داریم.
این شورا همچنین تأکید کرده است که امریکا همچنان به اطمینان از نظارت خود ادامه می‌دهد و این‌که در موقعیت مناسب برای مقابله با هر گونه تهدید تروریزم قرار دارد.
دو مقام، هدف شورای امنیت ملی را چنین توصیف کرده‌اند: اطمینان از این‌که هیچ کس در دولت کار «احمقانه» انجام ندهد.
آمادگی برای مدیریت سالگرد خروج شرم‌آور امریکا از افغانستان در حالی است که دولت بایدن با خروج پر هرج و مرج همچنان زیر انتقاد قرار دارد و این روند آسیب جدی به وجهه امریکا در سطح جهان وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا