آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکا برای قربانیان حمله پهپادی در کابل غرامت می‌پردازد

وزارت دفاع امریکا وعده داده که به بازماندگان قربانیان حمله پهپادی اخیر امریکا در کابل غرامت پرداخت می‌کند و حاضر است آن‌ها را به امریکا منتقل کند.


به نقل از اسکای نیوز، جان کربی سخنگوی پنتاگون در نشستی خبری اذعان کرد، ده نفری که در این حمله پهپادی جان باختند، تهدیدی برای امریکایی‌ها محسوب نمی‌شدند و هم‌دست گروه تروریستی داعش خراسان نیز نبودند.
سخنگوی وزارت دفاع امریکا در ادامه گفت، دولت این کشور مبلغی را به‌عنوان غرامت برای خانواده‌های این قربانیان پرداخت خواهد کرد.
با این حال، کربی جزئیاتی درباره مبلغ این غرامت ارائه نکرد اما گفت امریکا حاضر است بازماندگان این حمله پهپادی را در فهرست افغان‌هایی قرار دهد که قرار است در امریکا اسکان داده شوند.
اندکی پس از حمله انتحاری به میدان هوایی کابل که به کشته شدن سیزده نظامی امریکایی و ده‌ها شهروند افغان منجر شد، امریکا با انجام حمله‌ای پهپادی در این شهر، مدعی شد برنامه تروریست‌های داعش برای بمب‌گذاری را خنثی کرده است.
در نهایت پنتاگون اعتراف کرد که حمله پهپادی امریکا در کابل در ۲۹ آگست (۷ سنبله) یکی از کارمندان امداد و ۹ نفر از اعضای خانواده وی را کشته است.
لوید آستین وزیر دفاع امریکا نیز فقط به عذرخواهی در این زمینه اکتفا کرد و گفت: «تلاش می‌کنیم از این اشتباه وحشتناک درس بگیریم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا