آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکا به تأمین امنیت میدان هوایی کابل ادامه می‌دهد

کاردار سفارت امریکا در کابل با دعوت از وزیر خارجه کشور به اجلاس ایتلاف جهانی مبارزه با داعش، گفت واشنگتن به تأمین امنیت میدان هوایی کابل ادامه می‌دهد.

کاردار سفارت امریکا در کابل با دعوت از وزیر خارجه کشور به اجلاس ایتلاف جهانی مبارزه با داعش، گفت واشنگتن به تأمین امنیت میدان هوایی کابل ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز سه‌شنبه(۱۱ جوزا) در بیانیه‌ای گفت که راس ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل با حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور در مورد آخرین تحولات روند صلح، تداوم همکاری‌های امنیتی و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان بحث و تبادل نظر کرده است.
اتمر ضمن قدردانی از همکاری‌های ایالات متحدۀ امریکا با افغانستان طی دو دهۀ اخیر، پیرامون آخرین انکشافات در روند صلح افغانستان صحبت کرد.
وزیر امور خارجه همچنان با اشاره به خواست مردم و دولت افغانستان از جامعه جهانی، تداوم حمایت مالی و آموزشی امریکا با نیروهای دفاعی و امنیتی و مساعدت‌های مالی و انکشافی آن کشور پس از خروج نیروهای حمایت قاطع را از افغانستان با اهمیت خواند.
راس ویلسون با اشاره به تلاش‌های کشورش در خصوص تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور، پیرامون پیشرفت‌ها در روند خروج نیروهای حمایت قاطع از افغانستان صحبت کرده و از تداوم حمایت امریکا از نیروهای دفاعی و امنیتی و روند مذاکرات صلح افغانستان به اتمر اطمینان داد.
کاردار سفارت امریکا با یادآوری موافقت‌نامه‌های دو جانبهٔ امنیتی میان افغانستان و امریکا، از تداوم همکاری‌های آن‌کشور‌ برای توسعهٔ سکتور امنیتی افغانستان، به ‌ویژه تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل گفت‌وگو کرد.
وی همچنان نقل دعوتنامهٔ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا را عنوانی وزیر امور خارجهٔ کشور، جهت اشتراک در اجلاس وزرای خارجهٔ ایتلاف جهانی مبارزه با داعش، که قرار است ماه آینده در ایتالیا برگزار گردد، به وزیر خارجه تقدیم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا