آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

امریکا به دانش‌آموز افغانستانی ویزا نداد

دانش آموز افغانستانی که به اجلاس اقلیم جوانان سازمان ملل متحد دعوت شده بود، ویزای امریکا را دریافت نکرد.

دانش آموز افغانستانی که به اجلاس اقلیم جوانان سازمان ملل متحد دعوت شده بود، ویزای امریکا را دریافت نکرد.
یک دانش‌آموز افغانستانی که برای شرکت در نخستین اجلاس اقلیم جوانان سازمان ملل متحد به نیویارک دعوت شده بود، از گرفتن ویزای ایالات متحده محروم شد.
نصرت‌الله الهام ۱۷ ساله از میان ۷ هزار متقاضی برای شرکت در نخستین اجلاس سازمان ملل که قرار است روز شنبه آینده برگزار شود، به عنوان یکی از ۱۰۰ برنده «تکت سبز» انتخاب شد، ولی سفارت امریکا مقیم بانکوک پایتخت تایلند از دادن ویزا برای او خودداری کرد.
الهام که دانش‌آموز صنف ۱۲ مکتب بین‌المللی تایلند است در مصاحبه‌ای با الجزیره گفته است:« آنچه من خیلی از آن ناامید شدم این بود که آن شخص (مقام سفارتخانه) واقعاً خیلی وقت نگذاشت که به اسناد من نگاه کند یا سؤال‌های زیادی از من بپرسد.»
وی افزوده است:« به نظر من این واقعاً ناعادلانه است. من با مشکل مهاجرت کل جمعیت کشورم رو به رو هستم. من از جمله کسانی قرار گرفتم که بخشی از مشکل به حساب می‌آید تا به عنوان کسی که در تلاش برای حل مشکل جهانی است.»
نخستین اجلاس اقلیم جوانان سازمان ملل متحد با هدف گردهم آوردن بیش از ۵۰۰ جوان فعال اقلیم از سراسر جهان برگزار می‌گردد تا آن‌ها راه‌حل‌های خود و افزایش آگاهی در باره مقابله با تغییرات آب و هوا را نشان دهند.
با این وجود، سفارت امریکا مقیم بانکوک با فرستادن نامه‌ای به نصرت الله الهام گفته که وی واجد شرایط ویزا نمی‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا