آخرین اخباراسلایدشوجهان

امریکا به رای‌گیری سازمان ملل در مورد قدس هشدار داد

«نیکی هیلی» نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد پیش از رای‌گیری روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در باره قدس، به کشورهای عضو آن هشدار داد.
بر اساس ایمیلی که وبسایت «فارن پالیسی» به دست آورده، نیکی هیلی نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد پیش از رای‌گیری روز پنجشنبه ( ۳۰ قوس) مجمع عمومی این سازمان در مورد قدس، با ارسال ایمیلی به نمایندگان کشورهای عضو نسبت به موضع‌گیری‌شان در برابر امریکا؛ هشدار داده است.
به نقل از آناتولی، بر اساس این ایمیل خانم «هیلی» نوشته است:« هنگام رای‌ دادن متوجه باشید که رییس جمهور ایالات متحده امریکا آرای تان را به عنوان یک موضوع شخصی در نظر خواهد گرفت، رییس جمهور رای‌گیری را از نزدیک پیگیری می‌کند و از من خواسته درباره کشورهایی که علیه ما رای می‌دهند گزارشی تهیه کنم. تمام آرای شما در این باره را یادداشت خواهیم کرد.»
امریکا در حالی نسبت به رای‌گیری سازمان ملل در مورد قدس هشدار می‌دهد که ترکیه هفته گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را مبنی بر غیرقانونی بودن تصمیم امریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسراییل»، تهیه کرد.
این پیش‌نویس، توسط مصر به شورای امنیت سازمان ملل ارایه شد، اما امریکا آن را «وتو» کرد در حالی که ۱۴ عضو دایم و غیردایم شورای امنیت به آن رای مثبت داده بودند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا دو هفته پیش « قدس » را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت که این تصمیم او واکنش‌های زیادی در جهان برانگیخت و سبب بلند رفتن گراف تنش‌ها میان فلسطینیان و اسراییل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا