آخرین اخبارجهانحقوق بشرزنانسیاست

امریکا: تا زمانی که طا-لبان به تعهدات خود عمل نکنند، عادی‌سازی روابط ممکن نیست

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران افغانستان از دیدار و رایزنی خود با نمایندگان جوامع اقلیت و مذهبی و کارشناسان در باره حقوق زنان و دختران افغانستان در لندن و جنوا خبر داد.

امریکا: تا زمانی که طا-لبان به تعهدات خود عمل نکنند، عادی‌سازی روابط ممکن نیست

رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران به تازگی در چند رشته توییت گفته است که در لندن و جنوا با کارشناسان و نمایندگان گروههای مختلف در باره حقوق زنان افغانستان گفت‌وگو کرده است.
وی با اشاره به گفت‌وگوهایش با نمایندگان جامعه هزاره مقیم لندن گفت: آنها با ثبت حداقل ۲۵۰ حمله هدفمند علیه جامعه خود طی ۲ دهه گذشته، از جهان می‌خواهند که خشونت [علیه آنها] را به رسمیت بشناسد و به خاطر جلوگیری از حملات آینده طا-لبان را تحت فشار قرار دهد.

وی همچنین گفت که با چندین تن از رهبران زن در لندن ملاقات کرده تا ایده‌ها و نگرانی‌های آنها را بشنود.
خانم امیری خاطرنشان کرد که رهبران زن افغانستان «روایت بهبود امنیت و دسترسی را در افغانستان به چالش کشیده‌اند»، زیرا بیشتر مردم افغانستان با فرهنگ ترس زندگی می‌کنند و نیم جمعیت این کشور در خانه‌های شان محبوس هستند.
نماینده امریکا در لندن در مورد حمایت از زنان و دختران و جوامع در معرض خطر، از جمله مسلمانان احمدی و دگرباشان جنسی نیز صحبت کرده است.
پس از این دیدار، امیری گفته است: ما در این امر متعهد می‌مانیم که تا وقتی طا-لبان به تعهدات خود نسبت به مردم افغانستان عمل نکنند، هیچ نوع عادی سازی روابط وجود نخواهد داشت.
رینا امیری همچنان گفت که در جنوا با میشل باشله کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر افغانستان ملاقات کرده و صحبت‌های آنها را در باره حقوق زنان افغانستان شنیده است.
وی گفت که در این دیدار در باره «وضعیت زنان و دختران، هزاره‌ها، هندوها، سیک‌ها و غیرنظامیانی که در پنجشیر هدف قرار می‌گیرند و سایر گروه‌های در معرض خطر» بحث و تبادل نظر کرده است.

گفتنی است که به رغم تلاش‌های چندین ماهه نمایندگان ویژه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری و کشورهای جهان تا کنون تغییر چندانی در وضعیت زنان افغانستان به وجود نیامده و مکتب‌های دخترانه همچنان بسته مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا