آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

امریکا: حملات هدفمند طالبان نقض قانون جنگ و نجابت انسانی است

وزارت امور خارجه امریکا و سفارت امریکا در کابل ترور دواخان مینه‌پال رییس مرکز رسانه‌های حکومت را محکوم کرده و می‌گویند حملات هدفمند طالبان علیه غیرنظامیان قانون جنگ و نجابت انسانی را نقض می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا به تازگی در توییتی، ترور دواخان‌ مینه‌پال رییس مرکز رسانه‌های حکومت را حمله علیه آرمان‌های خدمات عامه و آزادی بیان خواند.
پرایس نوشته است: این همچنین حمله‌ای به آرمان‌های خدمات عامه و آزادی رسانه‌ای است. حملات عمدی طالبان علیه غیرنظامیان قانون جنگ و نجابت انسانی را نقض می‌کند.
راس ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل با ابراز انزجار از حمله هدفمند طالبان بر دواخان مینه‌پال، گفت: این قتل‌ها نقض حقوق بشر مردم افغانستان و آزادی بیان است.
سفارت امریکا همچنین در خبرنامه‌ای می‌گوید که طالبان با حملات هدفمند و تعطیلی رسانه‌ها در پی پنهان‌سازی موارد نقض حقوق بشر هستند.
در خبرنامه این سفارت آمده است: در ولسوالی‌هایی که توسط طالبان تصرف شده است، باشندگان محل و ناظران همچنان از تلاش‌ها جهت سرکوب حقوق بشر زنان و دختران و تعطیلی رسانه‌های خصوصی و دولتی به منظور پنهان‌سازی موارد نقض حقوق بشر و محدود ساختن آزادی بیان، گزارش می‌دهند.
گفتنی است که با تشدید جنگ بین نیروهای امنیتی و طالبان، این گروه بار دیگر حملات هدفمند و ترور فعالان حقوق بشر را آغاز کرده است.
در آخرین مورد، طالبان روز گذشته رییس مرکز رسانه‌های حکومت را در کابل ترور کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا