آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: دارایی‌های ارزی افغانستان را به طا-لبان نمی‌دهیم

خبرگزاری دید: لیندا توماس گرینفیلد نماینده امریکا در سازمان ملل متحد گفته است که این کشور به افغانستان پشت نکرده، اما دارایی‌های بانک مرکزی را به طا-لبان نمی‌دهد چون به رفاه مردم کمکی نمی‌کند.

لیندا توماس گرینفیلد نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد روز گذشته در نشست شورای امنیت این سازمان گفته این کشور همچنان با مردم افغانستان در تعامل است و دارایی‌های بانک مرکزی را به طا-لبان نخواهد داد.

نماینده ایالات متحده به اعضای این شورا گفته که اگر روسیه معتقد است در افغانستان اقتصادی وجود داشته و رو به نابودی است، باید بگویم که این اقتصاد از سوی طا-لبان نابود شده است.

خانم گرینفیلد در واکنش به اظهارات انتقادی نماینده روسیه نسبت به رویکرد امریکا در قبال افغانستان گفته است: شما به جز تکرار حرف‌های گذشته و انتقاد از دیگران چه کاری انجام می‌دهید؟ اگر شما نگران مرگ زنان و کودکان افغان هستید، چگونه به آنان کمک می‌کنید؟

وی با بیان این‌که روسیه تا به امروز فقط ۲ میلیون دالر به طرح بشردوستانه سازمان ملل متحد به افغانسان کمک فراهم کرده است، گفته که امریکا و متحدین آن از طریق فراهم‌آوری کمک‌های بشردوستانه و سایر کمک‌ها به حمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهند.

به گفته وی، ایالات متحده به افغانستان پشت نکرده و هنوز در این کشور دخیل است و با جامعه بین‌المللی و شرکای خود از نزدیک همکاری می‌کند تا از ایجاد میکانیزم‌هایی حمایت کنند تا با حافظت، حفظ و توزیع محدود دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان به نفع مردم افغانستان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرده است: اما من همچنین می‌خواهم به صراحت بگویم که ما این بودجه را به طا-لبان نمی‌دهیم تا برای اهداف شان که به رفاه افغان‌ها کمکی نمی‌کند، استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا