آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

امریکا: در انجام حملات هوایی نیاز به هماهنگی با طالبان نیست

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده‌ امریکا گفته است که نظامیان این کشور برای انجام حملات هوایی در برابر داعش و القاعده در افغانستان، با اختیار کامل عمل می‌کنند.


جان اف کربی این موضوع را روز گذشته (جمعه ۲ میزان) در پاسخ به پرسشی درباره‌ به رسمیت شناختن آسمان افغانستان به‌ عنوان قلمرو هوایی طالبان، مطرح کرده است. او گفته است که در حال حاضر ضرورت هماهنگی با طالبان در مورد انجام حملات هوایی وجود ندارد.
جان اف کربی افزوده است: «بدون آن‌که بخواهم درباره‌ جزئیات مربوط به حملات هوایی اظهار نظر کنم، باید بگویم که در حال حاضر نیازی به هماهنگی با طالبان نیست و نمی‌توانم تصور کنم در آینده هم حملات ضد تروریستی وابسته به اجازه‌ آنها باشد».
کربی همچنین گفته است که امریکا تمامی اختیارات را برای عملیات ضد تروریستی حفظ می‌کند و نسبت به حفظ توانایی‌هایش در آینده نیز اطمینان دارد.
امریکا درحالی بر اختیار کامل در انجام حملات هوایی تأکید دارد که در یک حمله‌ هوایی این کشور در تاریخ ۲۸ آگست در کابل، دست‌کم ده غیرنظامی از جمله هفت کودک کشته شدند.
امریکا در ابتدا گفته بود که در این حمله فرد مظنون به انتحاری داعش را هدف قرار داده است، اما بعداً اذعان کرد که در حمله اشتباه صورت گرفته و غیرنظامیان کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا