آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: در تخلیه شهروندان و همکاران افغان خود متعهد هستیم

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که این کشور برای تخلیه امریکایی‌ها، دارندگان اقامت دایمی و همکاران افغان خود تعهد پایدار دارد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجهٔ امریکا به تازگی در کنفرانس خبری گفته است که روند تخلیه امریکایی‌ها،‌ دارندگان اقامت دایمی و آن‌ عده از شهروندان افغان که زندگی‌شان زیر تسلط طا-لبان با خطر مواجه است، ادامه دارد و این تعهد تاریخ انقضا ندارد.
پرایس گفته است:‌ پس از پایان ماموریت نظامی خود در ماه اگست، بسیار واضح ساختیم که تعهد ما نه تنها برای نقل مکان شهروندان امریکا، بلکه برای دارندگان اقامت دایمی ایالات متحده و افغان‌هایی که زندگی‌شان با خطر مواجه است، ماندگار خواهد بود.
پس از ۳۱ اگست، ایالات متحده ۴۷۹ شهروند امریکایی و ۴۵۰ نفر از دارندگان اقامت دایمی را به طور مستقیم کمک کرده تا افغانستان را ترک کنند.
وی افزوده است:‌ در حال حاضر کم‌تر از ۱۲ شهروند امریکا با ما به تماس است و آمادهٔ ترک افغانستان هستند و ۱۵۰ شهروند دیگر امریکا به دلایلی آمادهٔ ترک افغانستان نیستند.
این مقام امریکایی بیان داشته است که هرچند امریکا در افغانستان حضور ندارد،‌ اما واشنگتن تلاش می‌کند تا همکاران افغان خود به خصوص واجدین شرایط ویزای ويژهٔ مهاجرت به امریکا یا (SIV) و سایر افغان‌های آسیب‌پذیر را در اسرع وقت از افغانستان به خارج از آن کشور انتقال دهد.
امریکا در ماه اگست، بیش از ۱۲۴ هزار نفر به شمول شهروندان خارجی، همکاران افغان قوای امریکایی و حکومت امریکا و افغان‌های آسیب‌پذیر را به بیرون از افغانستان منتقل کرده است.
با این حال، سرنوشت هزاران متقاضی ویزهٔ خاص مهاجرت اس‌آی‌وی که حکومت و نظامیان امریکایی را در جریان دو دههٔ گذشته کمک کرده اند و هنوز هم در افغانستان به سر می‌برند، مبهم باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا