آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

امریکا در تلاش گسترش عملیات تجسسی پهپادی در افغانستان

خبرگزاری دید: وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) اعلام کرد که پلتفرم‌های جاسوسی هوایی را آزمایش می‌کند که می‌توانند برای مدت طولانی در آسمان باقی مانده و بر گروه‌های تروریستی در افغانستان نظارت کنند.

پنتاگون در آخرین گزارش خود درباره‌ فعالیت نظارتی این کشور موسوم به «عملیات نگهبان پایدار» گفته است که در اوایل سال جاری میلادی، مایکل اریک کوریلا فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) در تلاش کاهش شکاف اطلاعاتی خود در افغانستان بوده است.

این دفتر به نقل از فرمانده سنتکام گفته است که وزارت دفاع امریکا در حال حاضر فاقد جزئیات کامل برای مشاهده‌ تصویر کامل از تهدیدات تروریستی بالقوه در افغانستان است.

او گفته است که وزارت دفاع امریکا پلتفرم‌های جاسوسی هوایی را آزمایش می‌کند که می‌توانند برای مدت طولانی در آسمان باقی بمانند. هدف از این کار نظارت بر گروه‌های تروریستی در افغانستان گفته شده است.

مایکل اریک کوریلا اشاره کرده است که شاخه‌ خراسان گروه داعش، به بی‌ثبات‌کردن افغانستان در ماه‌های اول سال جاری میلادی با یک رشته حملات ادامه داده است.

این حملات شامل یک بمب‌گذاری در میدان هوایی کابل، یک ترور و تلاش برای ترور والیان طا-لبان و دو بمب‌گذاری جداگانه در وزارت امور خارجه‌ بوده‌اند.

بازرس پنتاگون به نقل از کوریلا گفته است که طا-لبان انگیزه‌ بالایی برای شکست شاخه‌ خراسان داعش دارند، اما فاقد توانایی برای جلوگیری از حملات تروریستی در آینده هستند.

او همچنین گفته است که داعش می‌تواند در عرض شش ماه به منافع ایالات متحده یا غرب در خارج از کشور حمله کند، اگر این گروه چنین حملاتی را در اولویت قرار دهند.

وزارت دفاع امریکا پس از خروج نیروهایش از افغانستان اعلام کرد که با استراتژی «بر فراز افق» از این کشور نظارت می‌کند و نمی‌گذارد به پایگاهی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا