آخرین اخبارجهان

امریکا: در حال ارزیابی گزینه های کمک به زلزله زدگان افغانستان هستیم

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه و مشاور امنیت ملی امریکا با ابراز همدردی به زلزله زدگان افغانستان می گویند که در حال ارزیابی گزینه های رسیدگی به کسانی است که بیشترین آسیب را دیده اند.

امریکا: در حال ارزیابی گزینه های کمک به زلزله زدگان افغانستان هستیم

وزارت امور خارجه امریکا به تازگی در بیانیه ای گفته است که شرکای بشری ایالات متحده هم اکنون در حال رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از زلزله در افغانستان هستند و واشنگتن در حال ارزیابی گزینه های واکنش به این بحران است.
وزارت خارجه امریکا با اشاره به این که فاجعه طبیعی وضعیت وخیم بشری افغانستان را بدتر می سازد، در اعلامیه خود گفته است: شرکای بشری ایالات متحده با ارسال تیم های پزشکی برای کمک به آسیب دیدگان، در حال رسیدگی هستند و ما سایر گزینه های واکنش را ارزیابی می کنیم.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا نیز در بیانیه ای گفته است که رییس جمهور بایدن تحولات را زیر نظر دارد و به USAID و دیگر شرکای دولت فدرال دستور داده است تا گزینه های واکنش ایالات متحده را برای کمک به کسانی که بیشترین آسیب را دیده اند، ارزیابی کنند.
در بیانیه آمده است که ایالات متحده افتخار دارد که بزرگ ترین اهدا کننده کمک های بشردوستانه به افغانستان است.
بیانیه افزوده است: ما متعهد هستیم که به حمایت خود به نیازهای مردم افغانستان ادامه دهیم، همان طور که در طول و پس از این تراژدی وحشتناک در کنار آن ها ایستاده ایم.
گفتنی است که زلزله بامداد روز چهارشنبه در ولایت های پکتیکا و خوست و شماری دیگر از ولایت های شرقی دست کم جان ۱ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱ هزار تن دیگر مصدوم شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا