آخرین اخبارجهانسیاست

عفو بین الملل:

امریکا در حمله به «رقه» از آسیب به غیرنظامیان جلوگیری نکردند


سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید ایتلاف تحت رهبری امریکا ممکن است سال گذشته در جریان حمله به مواضع گروه داعش در شهر رقه سوریه قوانین بین‌المللی را نقض کرده باشد.
سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که ایتلاف تحت رهبری ایالات متحده سال گذشته پیشگیری لازم را برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان رقه انجام نداد.
به نقل از یورونیوز، بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر، ۳۹ نفر از اعضای یک خانواده جان خود را در چهار حمله ایتلاف از دست داده‌اند.
عفو بین‌الملل می‌گوید مورد خانواده بدران، به بهترین شکل رنج و فلاکت غیرنظامیان را در رقه به تصویر می‌کشد.
رشا بدران، یکی از بازماندگان این خانواده به گزارشگران عفو بین‌الملل گفته:‌« فکر می‌کردیم نیروهایی که برای مبارزه با داعش آمده‌اند، می‌دانند چه کسی را هدف قرار دهند و کاری به غیرنظامیان ندارند. وقتی فهمیدیم اوضاع چقدر خطرناک است، دیگر دیر خیلی دیر شده بود.»
عفو بین‌الملل برای تهیه گزارش جدید خود با ۱۱۲ نفر از ساکنان رقه گفت‌وگو کرده است. اعضای این سازمان همچنین از محل ۴۲ حمله هوایی، توپخانه‌ای و خمپاره‌ای در رقه بازدید کردند.
حملات ایتلاف تحت رهبری امریکا به رقه سال گذشته از ماه جون تا اکتوبر انجام شد. نیروهای ویژه و جنگنده‌های ایتلاف تحت رهبری امریکا در جریان عملیات خود از گروه «نیروهای دمکراتیک سوریه» حمایت می‌کردند. این گروه ایتلافی از شبه نظامیان کرد و عرب سوریه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا