آخرین اخباراسلایدشوایرانسیاستمنطقه

رییس جمهور ایران:

امریکا در منطقه شکست خورده است/ انقلاب ما یک انتخاب بود

حسن روحانی رییس جمهور ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ دلو گفت: دلو ۵۷ در چهل و یک سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد، علی‌رغم این که تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و علی‌رغم این که جهان امروز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابرقدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.

حسن روحانی رییس جمهور ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ دلو گفت: دلو ۵۷ در چهل و یک سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد، علی‌رغم این که تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و علی‌رغم این که جهان امروز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابرقدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.
به نقل از ایرنا؛ رییس جمهور ایران در ادامه سخنانش به مناسبت ۲۲ دلو/بهمن سالروز پیروزی انقلاب آن کشور افزود: بی‌تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ دلو/بهمن ۵۷ دست خداوند، قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم بدون عنایت خداوند چگونه امکان پذیر بود که در برابر تمام قدرت های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتواند بزرگترین پیروزی تاریخی را رقم بزند.
انقلاب ما مبتنی بر یک انتخاب بود
روحانی افزود: تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود. من می‌خواهم به سوالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب ممکن است به وجود آمده باشد، پاسخ دهم که چرا ملت ایران در چهل و یک سال پیش انقلاب را انتخاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد.
وی ادامه داد: در واقع انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود. مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به امریکا و یک نظام مردم سالار دینی، بین یک فاسدی مثل شاه ملعون و مثل انسانی با ایمان و با دانش و سیاست همچون امام خمینی، امام را ملت ما انتخاب کردند. مردم‌سالاری را انتخاب کردند. بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند.
رییس جمهور روحانی گفت: به اعتقاد من این انتخابات و این انتخاب امروز هم در پیش روی مردم باشد، پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود. بسیار مهم است که به این نکته توجه کنید که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است. انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است. یعنی مردم ما بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را انتخاب کردند.

امریکایی‌ها ۴۱ سال است خواب بازگشت به ایران را می‌بینند
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران تاثیرش تنها بر داخل ایران نبود. تاثیرش بر منطقه، جهان، عموم مسلمانان و آزادی خواهان بود. برای قدرتی چون امریکا تحمل انقلاب اسلامی و پیروزی یک ملت بزرگ و بیرون راندن ابرقدرت امریکا از این سرزمین غیر قابل تحمل باشد و طبیعی است که از ۴۱ سال پیش هر شب خواب بازگشت به این سرزمین را ببینند.
روحانی افزود: آن ها به خوبی می‌دانند ایران چه مقدار اهمیت دارد و می‌دانند نقش و قدرت ایران در منطقه یکی از بالاترین قدرت ها و یا به یک معنا بالاترین قدرت حساس خاورمیانه است.
رییس جمهور ایران گفت: امریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران چه مقدار اهمیت دارد و به خوبی می‌دانند نقش ایران در منطقه چیست و قدرت ایران در منطقه یکی از بالاترین قدرت ها است یا به یک معنا بالاترین قدرت منطقه حساس خاورمیانه است و به همین دلیل از روز اول دشمن سرسخت این ملت و انقلاب آمریکا و صهیونیسم بود
وی افزود: ایراد امریکا به انتخاب ما است و می گوید چرا مردم انتخاب کردند سخن امریکا این است که مردم حق انتخاب نداشته اند نظام شاهنشاهی را ما تایید کرده بودیم مای امریکا می‌خواستیم بماند و چرا مردم آمدند راه نو برای زندگی خود انتخاب کردند.
روحانی با تاکید بر این که دعوای ما با امریکا دعوای انتخاب است، ادامه داد: ملت ایران همیشه و در همه موضوعات و مسائل مهم حق انتخاب دارد و دشمنان ما می‌گویند شما حق انتخاب ندارید؛ امریکا به ما می‌گوید شما باید به گذشته و به ۴۱ سال قبل بازگردید. سخن مردم ما این است که ما به عقب باز نمی‌گردیم و راه و مسیر ما برای تعالی و پیشرفت این کشور است.
روحانی تصریح کرد: در بسیاری از موارد این یا آن نادرست است، مقاومت یا دیپلماسی، این یا آن نادرست است، هر دو، هم مقاومت، هم دیپلماسی، شهید سلیمانی ما هم سردار میدان جنگ بود و هم یک دیپلمات ارشد در مذاکره بود. او در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق شهید شد. او به سمت میدان جنگ نمی رفت، به سمت میدان دیپلماسی می رفت که شهید شد. او در میدان جنگ سردار قوی جنگ بود، در میدان مذاکره دیپلمات قدرتمند عزتمند بود.

وی گفت: همه ابعاد شهید سلیمانی را مد نظر قرار دهیم، او دنبال جنگ در منطقه نبود امریکایی ها دروغ می گویند، شهید سلیمانی دنبال بی ثباتی در منطقه نبود، امریکا و اسراییل دروغ می‌گویند، او به دنبال ثبات بود، شهید سلیمانی به کمک مردم عراق و ارتش عراق به عراق ثبات داد، به سوریه و لبنان ثبات داد و به منطقه امنیت داد، شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود، جنگی که به صلح منتهی شود، و صلحی که آنچنان قوی باشیم جنگی ایجاد نشود، قدرت و قوت ما است که صلح را حفاظت می کند.
امروز ۲۲ دلو/ بهمن مصادف است با سالروز پیروزی انقلاب ایران. در ۲۲ دلو سال ۱۳۵۷ خورشیدی حاکمیت شاهنشاهی ایران سرنگون شده و نظام جمهوری اسلامی جایگزین آن شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا