آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا در مورد فعالیت‌های تجاری در افغانستان مجوز جدید صادر کرد

خبرگزاری دید: وزات مالیه امریکا برای گسترش فعالیت‌های تجاری و مالی در افغانستان مجوز جدید صادر کرده است. ادارات حکومتی نیز شامل آن است.

امریکا
اداره کنترول سرمایه‌های خارجی وزارت مالیه امریکا روز گذشته مجوز جدیدی برای گسترش معاملات تجارتی و مالی در افغانستان صادر کرده است.
در اعلامیه وزارت مالیه ایالات متحده آمده است که هدف از صدور این جواز این است که تحریم‌های امریکا علیه طا-لبان مانع آن دسته از معاملات و فعالیت‌های مالی نشود که برای رساندن کمک‌های بشری به مردم افغانستان به آن نیاز است.
اعلامیه افزود که ایالات متحده برای کمک به مردم افغانستان به کار کردن با سکتور خصوصی شرکا و متحدین خود و موسسات خیریه متعهد است.
معین وزارت مالیه ایالات متحده دراین خصوص گفته است: ایالات متحده برای تداوم کمک‌های بشری به افغانستان و فراهم کردن سهولت برای فعالیت‌های تجاری و مالی به صورت دوامدار اقدامات لازم را انجام می‌دهد. اقدام امروزی ما در روشنی این حقیقت صورت می‌گیرد که با توجه به بحران جاری اقتصادی به نگرانی‌هایی رسیدگی کنیم که تحریم‌ها در برابر فعالیت‌های تجاری و مالی در این کشور ایجاد می‌کند، و درعین حال مانع دست یافتن طا-لبان، شبکه حقانی و عناصر نامطلوب دیگر به منابع مالی شویم.
آنتونی بلینکن وزیرامور خارجه امریکا نیز گفته است که جواز صادرشده از سوی وزارت مالیه به فعالیت‌های وسیع تجاری درافغانستان سهولت‌هایی را فراهم می‌کند که مفاد آن به مردم افغانستان می‌رسد.
وی گفت: در این جواز واضح شده که ادارات مالی، نهادهای غیر دولتی، موسسات بین‌المللی و شرکت‌های سکتور خصوصی با رعایت تحریم‌های ایالات متحده بالای طا-لبان در بخش‌های مختلف معاملات و فعالیت‌های مالی را انجام داده می‌توانند. در این معاملات و فعالیت‌های اقتصادی، بانکداری خصوصی و تجارتی، انکشاف و حفظ زیربناها، دادوستد تجارتی، عملیات حفظ و مراقبت از سیستم‌های ترانسپورتی و معاملات در بخش‌های مخابرات و معلومات شامل می‌باشد.
بلینکن افزوده است: اگر واضح بگویم، تحریم‌ها علیه طا-لبان ادامه خواهد یافت.
در اعلامیه وزارت مالیه امریکا نیز گفته شده که تحریم‌ها علیه طا-لبان و شبکه حقانی تا زمانی ادامه خواهد داشت که آنان از اعمال سرکوب‌گرانه خود دست برندارند.
وزارت مالیه امریکا در ادامه از موسسات غیر دولتی خواسته که در روند معاملات از شفافیت کامل کار بگیرند و کمک‌های مالی را در راه‌های غیرقانونی مصرف نکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا