آخرین اخبارافغانستانسیاست

مایک پنس:

امریکا در چنین شرایط دشوار دوشا دوش مردم افغانستان قرار دارد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور با مایک پنس معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا، صحبت تیلفونی کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، ارگ ریاست جمهوری با پخش خبرنامه‌ای خبرداده است که رییس جمهور غنی و مایک پنس معاون رییس جمهور امریکا روز گذشته درپیوند به حملات اخیر تروریستی در کشور صحبت تیلفونی داشتند.
براساس این خبرنامه، معاون رییس جمهور امریکا با ابراز همدردی با مردم و دولت افغانستان گفته است که ما در چنین شرایط دشوار دوشا دوش حکومت و مردم افغانستان قرار داریم.
مایک پنس همچنان گفته است، امریکا و عساکر آن‌ کشور با اراده قوی برای کمک به مردم افغانستان آماده می‌باشند.
در این صحبت تیلفونی رییس جمهوری کشور رویداد تروریستی «۷دلو» کابل را همانند رویداد تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ امریکا عنوان کرده و گفته است که این رویدادها اراده حکومت را در مقابله با گروه‌های تروریستی محکم‌تر کرده است.
همچنان آقای غنی در جریان این صحبت گفته است که زمان انتخاب برای طالبان فرا رسیده است، طالبانی که افغان و مسلمان‌اند باید حملات اخیر تروریستی را تقبیح کنند و آنهایی که این کار را نمی‌کنند، تروریستان‌اند و دولت افغانستان با آنها مذاکره نمی‌کند.
این در حالی است که به باور اکثر کارشناسان رویدادهای تروریستی اخیر در کشور خشم مردم را برانگیخته است و مردم افزایش این حملات تروریستی را ضعف حکومت می‌دانند که جان صدها شهروند کشور را هر روز می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا