آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: روند طی مراحل ویزای مهاجرت برای مردم افغانستان تسریع شده است

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که این کشور روند طی مراحل ویزای مهاجرت خاص را برای همکاران افغان شان تسریع کرده است.

امریکا: روند طی مراحل ویزای مهاجرت برای مردم افغانستان تسریع شده است

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز گذشته در بیانیه‌ای گفته است که طی مراحل ویزای مهاجرت خاص را به شرکای افغان شان سرعت بخشیده است.
ند پرایس با نشر اعلامیه‌ای گفته است: ما کارمندان مان را افزایش داده‌ایم، طی مراحل درخواست‌ها را ساده ساخته و بخش‌های تنکالوجی خویش را بهبود بخشیده‌ایم.
وی افزود که پس از متوقف شدن ماموریت سفارت امریکا در کابل، کارمندان بیشتر را در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها در کشورهای سوم به کار گماشته شده‌اند تا امور درخواست‌های ویزای خاص مهاجرت (SIV) را سرعت دهند.
پرایس گفت که با روی دست گرفتن این اقدامات «ما در مقایسه با هر زمان دیگر، درخواست‌های بیشتر را طی مراحل می‌کنیم و مصاحبه با درخواست‌کنندگان ویزای خاص مهاجرت را در هرکشور سومی که بتوانند مسافرت کنند، اولویت می‌بخشیم.
به گفته وی، بخش اجرایی این وزارت تلاش دارد انعطاف‌پذیری بیشتر در تخصیص منابع برای طی مراحل درخواست‌های ویزای خاص مهاجرت و گزارش‌دهی شفاف به کانگرس کسب کند، اما این روند به فیصلهٔ محکمه نیاز دارد.
گفتنی است که پس از خروج آشفته امریکا از افغانستان در ماه اگست، سرنوشت هزاران دارنده ویزای مهاجرت ویژه امریکا هنوز مبهم باقی مانده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا