آخرین اخباراجتماعافغانستان

امریکا روند یکجا شدن دوباره خانواده‌های افغان را آغاز کرد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا به منظور یکجاسازی دوباره اعضای خانواده‌های افغان صفحه‌ ویژه‌ای را ایجاد کرده تا افغان‌های ساکن امریکا بتوانند اعضای خانواده خود را دعوت کنند.

وزارت خارجه امریکا روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته است که از اگست ۲۰۲۱ به این طرف، امریکا برنامه‌های یکجاشدن دوباره و اسکان خانواده‌های افغان را حمایت کرده است. اما بر اساس این اعلامیه، هنوز هم شماری از افغان‌های واجد شرایط این برنامه با مشکلات مواجه اند.

هدف از ایجاد این صفحه ویژه کمک به آن عده خانواده‌های افغان خوانده شده است که تا اکنون از هم جدا مانده اند. در این صفحه به افغان‌های مقیم ایالات متحده، از شهروند امریکا گرفته تا دارندگان کارت اقامت دایمی و کسانی که اقامت موقت بشردوستانه دارند، توضیح داده شده است که چگونه می‌توانند با بستگان نزدیک شان یکجا شوند.

بر اساس معلومات این صفحه، اگر یک شخص شهروند ایالات متحده باشد در آغاز همسر، فرزندان و والدین این شخص واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند.

شهروندان ایالات متحده همچنان می‌توانند برای خواهران و برادران شان درخواست بدهند، اما در گذشته این روند زمانگیر بود و سالیان زیادی طول می‌کشید.

افرادی که کارت اقامت دایمی ایالات متحده (گرین کارت) دارند، همسر و فرزندان مجرد زیر سن ۲۱ سال شان واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند.

کسانی که از طریق برنامۀ ویزۀ خاص مهاجرت به ایالات متحده (SIV) کارت اقامت دایمی ایالات متحده را دریافت کرده‌اند، همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال شان در چوکات برنامۀ ویزۀ خاص مهاجرت، مستحق مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند.

آن عده افغان‌هایی که اقامت موقت بشردوستانه را در ایالات متحده دارند و تدریجاً به آنان اقامت محافظتی موقت داده می‌شود، نیز همسر و فرزندان مجرد زیر سن ۲۱ سال شان واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند.

این در حالی است که پس از خروج آشفته امریکا از افغانستان، شمار زیاد از افغان‌هایی که واجد شرایط مهاجرت به آن کشور بودند، با مشکلات مواجه بوده و گیر مانده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا