آخرین اخبارپاکستانجهان

امریکا سه پاکستانی را به اتهام همکاری با تروریزم تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری امریکا، بخش کنترول دارایی‌های خارجی (OFAC) سه فرد را به اتهام همکاری با شخصیت‌های تروریستی مستقر در پاکستان تحریم کرد.
به نقل از اعلامیه مطبوعاتی وزارت خزانه‌داری امریکا، دفتر خزانه‌داری این کشور با اعمال تحریم بالای «رحمان زیب فقیر محمد»،‌ «حزب‌الله استم خان» و «دلاور خان نادر خان» اقدام به تضعیف شبکه‌های پشتیبان گروه‌های تروریستی در جنوب آسیا کرده است.
در نتیجه این اقدام، تمام اموال و منافع مالکیت این اشخاص تحت پوشش صلاحیت ایالات متحده مسدود شده است و شهروندان امریکایی از انجام معاملات با آن‌ها ممنوع هستند.
«سیگال ماندلکر» معاون خزانه‌داری در امور تروریزم گفته است:« ما افرادی را که از پشتیبانی لوجستیکی، دستگاه‌های انفجاری دست‌ساز و سایر کمک‌های فنی به القاعده، لشکر طیبیه، طالبان و سایر گروه‌های تروریستی حمایت کرده‌اند، هدف قرار می‌دهیم.»

این سه فرد کی‌ها هستند؟
۱- «رحمان زیب فقیر محمد» متهم به تامین مالی، جنس، وسایل تکنولوژی و یا حمایت از لشکر طیبه – سازمان تروریستی مستقر در پاکستان – است.
علاوه بر این، در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی، رحمان زب زمینه سفر ابو محمد امین الپشاوری (از جمله شیخ امین‌الله) از پاکستان به خلیج را مساعد ساخته است.
۲- «حزب‌الله استم خان» متهم به فعالیت به نمایندگی از «شیخ‌امین الله» شخصی که در لیست تروریزم جهانی قرار دارد، است.
وی از سال ۲۰۱۶ میلادی، از شیخ امین‌الله حمایت کرده و مسئولیت مقام مالی یک مدرسه که توسط شیخ امین‌الله تاسیس شده، به عهده داشته است.
۳- «دلاور خان نادر خان» نیز متهم به فعالیت از آدرس شیخ امین‌الله است.
دلاور خان به عنوان دستیار شیخ امین‌الله فعالیت کرده که شامل داشتن مسئولیت اقامت‌گاه امین الله در پاکستان و ارسال پیام‌های وی است.
ایالات متحده امریکا پس از آن این سه فرد را تحریم می‌کند که حامد کرزی در مصاحبه با «اسوشیتد پرس» از این کشور خواسته بود تا مقامات نظامی و استخباراتی پاکستان را تحریم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا