آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا سیصد هزار پناهجوی تازه می‎پذیرد

وزارت خارجه امریکا به تازگی گفته است که در گزارش مشترکی با وزارت امنیت داخلی و وزارت بهداشت و خدمات بشردوستانه متن گزارش رییس جمهوری به کنگره در باره ورود پناهجویان در سال مالی ۲۰۲۱ را تهیه کرده است.


به نقل از بی بی سی و به گفته این وزارتخانه، متن فرمان موسوم به «تصمیم رئیس جمهوری در مورد ورود پناهجویان» به زودی از سوی کاخ سفید صادر و منتشر خواهد شد.
این گزارش می‎گوید که پیش بینی می شود در سال مورد نظر بیش از ۳۰۰ هزار پناهجو از طریق برنامه ورود پناهجویان اجازه اقامت در ایالات متحده را بگیرند.
از این تعداد ۱۵ هزار نفر پناهجویانی هستند که از طریق برنامه اجازه ورود پناهجویان وارد می شوند و ۲۹۰ هزار نفر دیگر نیز پناهجویان جدید خواهند بود.
این گزارش در عین حال می گوید که دولت ایالات متحده همراه با کمک به پناهجویان در سراسر جهان، معتقد است که باید زمینه آوارگی نزدیک به هشتاد میلیون افراد بیجاشده در جهان از میان برود و برای این منظور دیپلماسی موثری را دنبال می‎کند.
این بیانیه ادعا می‎کند که دولت ترامپ با همین هدف در صدد یافتن راه‏های حل دیپلماتیک برای بحران‎های جهانی است. این بیانیه به عنوان نمونه ادعا می‎کند که «رژیم غیرقانونی ونزوئلا» و «حکومت نامشروع [نیکلاس] مادورو [ریاست جمهوری ونزوئلا]» عامل بیجا شدن مردم این کشور است و به همین جهت امریکا در صدد رفع این مشکل است.
گزارش مشترک این سه وزارتخانه همچنین شامل بودجه پیشنهادی سال آینده برای بحران‎های انسانی است که به ۹ میلیارد دالر خواهد رسید.
در شرایط کنونی انتظار می‏رود بخشی از منابع در سال آینده هم برای کمک به کاهش عواقب انسانی کرونا اختصاص یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا