آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکا: طالبان به تعهدات خود عمل کنند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که طالبان باید به تعهدات خود عمل کنند و مشروعیت بین‌المللی را با عمل به دست آورند.


به گزارش خبرگزاری دید، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در نشست مجازی که با شرکت نمایندگان ۲۰ کشور جهان در رابطه به افغانستان برگزار شد، در سخنانی درباره دولت جدید اعلام شده در افغانستان گفته است که اگر طالبان به دنبال مشروعیت جهانی هستند باید این کار را با عمل به دست آورند.
بلینکن گفت:‌ ما باید طالبان، از جمله دولت موقت اعلام شده یا دولت نهایی افغانستان را وادار کنیم که به تعهد خود برای اجازه خروج به اتباع خارجی، دارندگان روادید و افغان‌ها عمل کنند.
وی در مورد به رسمیت شناختن طالبان تصریح کرد: طالبان به دنبال مشروعیت و حمایت بین‌المللی هستند. این مشروعیت و حمایت باید با عمل به دست آید. به نظر ما این نمی‌تواند خیلی سریع حاصل شود. حصول این امر نه تنها با حرف یا اقدامات مثبت اولیه بلکه به مرور زمان روشن خواهد شد.
وزیر خارجه امریکا با تاکید بر این‌که دولت موقت تاسیس شده توسط طالبان از «آزمون فراگیری» سربلند بیرون نیامده، گفته است: اسامی ذکر شده در کابینه ما را نگران کرده، هیچ زنی در دولت وجود ندارد.
گفتنی است که طالبان با اعلام اعضای کابینه گفته بودند خواستار روابط خوب با تمام کشورها هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا