آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

امریکا: مخالفت یکپارچه جهان در مورد محدودیت‌ها بر زنان افغانستان به طا-لبان ابلاغ شد

خبرگزاری دید: نمایندگان ویژه امریکا برای افغانستان می‌گویند که با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان در مورد حقوق زنان و دختران و انحلال کمیسیون‌های حقوق بشری گفت‌وگو کرده‌اند.


توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان امروز یکشنبه(۱ جوزا) در چند رشته توییت گفت که همراه با رینا امیری نماینده ویژه این کشور در امور حقوق زنان و دختران با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان صحبت کرده‌‌اند.
نماینده ویژه امریکا گفت که پیام مخالفت صریح جهان در خصوص وضع محدودیت مداوم بر زنان افغانستان را به امیرخان متقی، وزیر خارجه طا-لبان انتقال داده است.
ویست خاطرنشان کرد: دختران باید به مکتب بازگردند و زنان باید گشت‌وگذار و کار کنند.
وی افزود که در مورد ثبات اقتصادی برای حمایت از مردم افغانستان، نگرانی در مورد حملات تروریستی بر غیرنظامیان و انحلال نهادهای مهم نیز بحث شده است.
در همین حال، رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران نیز گفت که «احیای حقوق زنان و دختران و حمایت از جوامع آسیب‌پذیر برای هر گونه پیشرفت با طا-لبان ضروری است».
وی با ابراز نگرانی در مورد انحلال کمیسیون مستقل حقوق بشر و کمیسیون‌های قانون اساسی و مصالحه ملی، تاکید کرد که این امر با خواسته‌های مردم افغانستان برای پاسخگویی بیشتر در تناقض است و باید اصلاح شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا