آخرین اخبارافغانستانسیاست

حسینی مزاری:

امریکا منابع طبیعی کشورمان را غارت کرد/ ما ملزم به پاسداری از خون شهدا هستیم

خبرگزاری دید: حسینی مزاری در همایشی در پاسداشت از خون شهدا گفت که امریکا در دو دهه گذشته منابع طبیعی افغانستان را غارت کرد فقر امروزی ناشی از غارت گری غربی ها است. مزاری تاکید کرد که مردم ملزم به پاسداری از خون شهدا هستند.

 

خبرگزاری دید: حسینی مزاری در همایشی در پاسداشت از خون شهدا گفت که امریکا در دو دهه گذشته منابع طبیعی افغانستان را غارت کرد فقر امروزی ناشی از غارت گری غربی ها است. مزاری تاکید کرد که مردم ملزم به پاسداری از خون شهدا هستند.
مرکز فرهنگی تبیان امروز دوشنبه ( هشتم حمل) برنامه نقش شهدا را در برقراری توسعه و تحکیم حکومت اسلامی در کابل برگزار کرد.
سید عیسی حسینی مزاری رییس مرکز تبیان گفت که افراد جامعه باید از خون شهدا پاسداری کنند؛ زیرا این شهدای کشور بودند که برای حفظ ارزش‌ها و منافع اسلامی جان شان را فدا کردند.
اقای حسینی همچنان گفت که ایالات متحده امریکا با راه اندازی ۱۱ سپتمبر خواست که بر افغانستان حمله کند و نتیجه‌اش ۲۰ سال اشغال بود. امریکا این حمله را دست آویز و حضورش را توجیه کرد.
وی افزود که در بیست سال گذشته کشورهای غربی و در راس آن امریکا تمام منابع طبیعی کشور را غارت کردند که نتیجه آن فقر اقتصادی و بحران کنونی است.
آقای مزاری همچنان گفت که در بیست سال گذشته مردمی که در جنگ افغانستان کشته شدند از سوی امریکا کشته شدند؛ زیرا این کشور زمینه جنگ را در افغانستان فراهم کرد و با حضورش بر مردم تاخت.
بعد از حملات ۱۱ سپتمبر ایالات متحده امریکا بر افغانستان حمله کرد و حکومت آن روز طا-لبان را از بین رفت. در بیست سال گذشته جنگ میان امریکا و طا-لبان در سراسر کشور جریان داشت تا این که بر اساس یک توافقنامه میان واشنگتن و طا-لبان امریکا افغانستان را ترک کرد.
آقای مزاری گفت که امارت اسلامی که خودشان را اسلامی می‌گویند باید شعارهای شان نیز اسلامی باشد و این حکومت باید بر خانواده شهدای کشور توجه داشته باشد، زیرا در بیست سال گذشته فقیرترین افراد جامعه خانواده شهدا بودند.
وی همچنان گفت که تمام حملات انتحاری و انفجاری که در طول بیست سال در مراکز اسلامی، مساجد، شفاخانه‌ها، مراکز آموزشی و … رخ داده است از سوی عوامل امریکا طرح ریزی شده بود و امریکا مسئول این کشتار است.
رییس مرکز فرهنگی تبیان همچنان گفت که برای ارج گذاری به خون شهدا باید برخی از معابر در کشور به نام شهدا نام گذاری شود و در عرصه های معنوی و مادی به خانواده های شان توجه صورت بگیرد.
گفتنی است که در بیست سال گذشته حملات انتحاری و انفجارهای مهیب در اکثریت مراکز تجمع مردم قربانیان زیادی گرفت، هزاران تن کشته و ده‌ها هزار تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا